dravard Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Både Audi "coupe" quattro og Audi "ur"quattro heter kun Audi quattro i utgangspunktet. Dette er vel mye av grunnen til at urquattroen fikk tilnavnet "ur" etter at "vanlig" coupe kom med quattro i 1985. Hvis du ser i vognkortet på en norsksolgt coupe quattro vil du se at de bare heter quattro, det samme vil du se i vognkortet på en norsksolgt urquattro. Hva som står i vognkortet på diverse importerte biler kan variere for det er info som blir skrevet inn nesten på måfå. Har sett mye rart, biler registrert som Audi qvatro foreksempel.......... Snakker nå kun om type 85. så eg har ein audi quattro. eg trudde det var urquattroen sitt navn de...i vogn korte står det coupe quattro 85. i vognkorte på ein ur quattro ka e det som står der då.?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepp! Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 så eg har ein audi quattro. eg trudde det var urquattroen sitt navn de...i vogn korte står det coupe quattro 85. i vognkorte på ein ur quattro ka e det som står der då.?? I vognkortet på en urq står det bare quattro. "Ur" er bare et kallenavn, det har aldri vært noen offisiell betegnelse fra fabrikken. Både "ur"quattro og "coupe" quattro heter egentlig kort og godt Audi quattro, hverken mer eller mindre. Din bil er nok importert, og når en bil blir tatt inn til landet så kan du skrive nesten hva du vil i modellfeltet i vognkortet. Er et skjema du fyller ut ved innførsel til norge og hvis fyen som har importert bilen har trodd at den het coupe quattro 85 så er det det som blir stående i vognkortet. Lurer på en ting om bilen din, er den svart med regnr NV 43*** og det meste av utstyr?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Nå tror jeg du sykler litt her hepp. "UR"quattroen heter bare audi quattro, coupe quattro heter coupe quattro enkelt og greit :9 Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"URQuattro" Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Nå tror jeg du sykler litt her hepp. "UR"quattroen heter bare audi quattro, coupe quattro heter coupe quattro enkelt og greit :9 jeg har også lest en gang at den er kalt: Audi coupe turbo quattro, audi turbo coupe, audi turbo quattro og et par til. Siter 1984 Audi Coupe quattro. 1983 Bmw 520 med 325 motor.(snart død) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Det heter som DrBass sier bare Audi Quattro... "ur" er noe som er lakt til i etterkant.. Coupe Quattro er Coupe quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Finnes ingen Turbo Coupe quattro eller noe i den dur heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Finnes ingen Turbo Coupe quattro eller noe i den dur heller Det som er UR-Q Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 men den heter bare audi quattro. Sjekk selv i feks etka. Sport quattro heter audi quattro sport Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 urQuattro er noe vi "vanlige" har funnet på.. Samme som at c4-s4 og c4-s6 blir kalt urS4 og urS6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Er gjort for å skille mellom alle andre quattroer, UR betyr først eller den første. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 I vognkortet på min urquattro står det noe så pent som ''Audi Quattro Sport'', Så er nok litt ymse hva som kommer inn i vognkortet når biler blir importert, spør noen som har en norskkjøpt urq så skulle nok det vært et svar som kunne avsluttet denne diskusjonen... Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2006 Dette var veeeeeeeeeldig vanskelig tydeligvis... Blæh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepp! Skrevet Oktober 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 Nå tror jeg du sykler litt her hepp. "UR"quattroen heter bare audi quattro, coupe quattro heter coupe quattro enkelt og greit :9 Neida jeg sykler ikke, skal være såpass påståelig å påstå at dette kan jeg :op: I vognkortet på min urquattro står det noe så pent som ''Audi Quattro Sport'', Så er nok litt ymse hva som kommer inn i vognkortet når biler blir importert, spør noen som har en norskkjøpt urq så skulle nok det vært et svar som kunne avsluttet denne diskusjonen... Jeg har norskkjøpt urquattro, og har hatt norskkjøpt "coupe" quattro, og begge to heter Audi quattro i vognkortet. EDIT: Så kan vi jo krangle om man skal gå utifra det som står i vognkortet eller det som står i ETKA :peace: Men ser man i ETKA så ser vi at Audi Coupe quattro kategorien går fra 85 til 96, og da omfatter den jo 3 forskjellige karosserier. Under denne kategorien inngår også S2 som ikke normalt blir omtalt som coupe quattro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hepp! Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Det ble stille her, var vi enige da eller ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stringmachine Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Halla. Har selv en urquattro 90 modell, og denne går under navnet Audi quattro. Dette står i vognkortet mitt. Bilen ble "re-namet" muntlig blandt Audi og bilbransjen til URquattro ettersom det kom flere Audi`er med quattro-systemet. Som dere sier betyr ur den første/den originale quattroen som innførte 4-hjulstrekk i rallysirkuset. Dette vet jo de fleste. Etter som det er flere varianter av denne bilen, både med og uten turbo og quattro, som blandt annet coupe GT etc mener jeg den korrekte (mener dette også er offisiell Audi info) benevnelsen på urquattroen er: urquattro - Audi Coupe quattro turbo coupe quattro - Audi Coupe quattro coupe GT vet jeg lite om... Kommentarer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg