Gå til innhold

Ny bil, starter ikke!! :(

Ranger emnet

passssat

Anbefalte innlegg

For nøyaktig 8 dager siden kjøpte jeg min andre VW på to år, en 1999 Passat 1,9 TDI Syncro stv.

For nøyaktig fire dager siden døde den sakte men sikkert i en oppoverbakke på vei hjem fra jobb.

Har sjekka oljen, luftfilteret, startmotoren går osv osv.. Jeg frykter det ligger mer skjult (elektronisk). Det virker rett og slett som at motoren ikke får diesel. Har prøvd å bytte dieselpumpe-reléet i sikringsboksen, men uten resultater. Kan det være at dieselpumpa har tatt kveld? (bilen er gått 140k)..

Noen i det hele tatt som har vært borti noe så snodig som dette?

Har kalkulert å kjøre på ferie 16.juli..altså førstkommende lørdag, så jeg vil helst ha liv i bilen min før den tid.. så HHJJJJJJEEEEEEEEEEEEELLLLP! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd helt lik hendelse, men dog med en golf 3 1996 mod, den gikk riktignok på bensin, og kilometertelleren stod på 117.000 den dagen den stoppa.

Gjorde presis samme feilsøkinga som deg, og fant til slutt ut at bensinpumpa hadde tatt seg en liten hvil.

Tror forresten dette er vanlig feil på vw i årskullet ditt ..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm..Jaaa! yodude

Og problemet viste seg å være noe så fattig som en tom dieseltank. Altså valgte jeg å stole på en tankmåler som angivelig ikke funket..

JAJA..det var de pengene ut av vinduet (2 timer på autorisert VW-verksted..:-( )

Får se lyst på det da heller..Mekanikerne begynte så smått å nevne noe sånt som defekt computer i bilen, og kaldsvetten den kom sakte men sikkert krypende...!

GOD SOMMER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik var min bil også, døde, fant ut at det måtte være bensinpumpa, så tok ut denne og kjørte den i vann for å se om den fungerte, og det gjorde den. monterte alt i gjen, men nei.. så tok den ut en siste gang for å se... var jo ikke noe bensin igjen nedi der,,... hhahahaha..:???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe artig ting det der.. min Opel 2005 døde den og plutselig ikke så veldig gammel.. taua den på verkstedet fikk leie bill til over helgen(skjedde fredag kveld) På mandag ringte dem og hadde vist fått liv i den igjen med en liten 5liter med diesel... Hadde så mye problemer med den tankmåler bytta føler i tank instrument og alt i den bilen men ble aldri bra gikk så langt at jeg reklamerte hele driten.. Med noen andre små feil og da vell og merke... Levde til 63km i mine hender da var clutchen utslitt derfor jeg kjappa meg og skylde på alt for og få ny bil.. _(Hadde green filter lagde så fin lyd når jeg slura litt)

Men nok om det.. Er i hvetfall ikke bare Vag som har dette problemet prøvde jeg og komme frem til

..::Audi A4 Avant 1.9TDI::..

..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!!

..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider