Gå til innhold

Motoren dør ved 3500rpm!!!

Ranger emnet

Ditchy

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har akkurat kjøpt en audi 90 2,3 20v (88 mod).

Jeg har hatt problemer med at når turtallet når mellom 3-4000 rpm, så "dør" motoren (den går dårlig), for så å ta seg kraftig inn igjen ved 4-5000 rpm..

Jeg får opp en varsellampe som viser bilde a motoren med et lyn over seg, og manualen sier at det har med motorelektronikken å gjøre. (men den er på tysk og jeg er ikke så stø )

Hva kan dette komme av, og hvor mye koster dette å reparere?

Takker for svar.

[v]Audi 90 2,3 20V (Artig bruksbil)

[v]Opel Ascona A 2.0(Grombilen!)

[v]Audi 80 1,8s (solgt) og kjøpt tilbake igjen :)

[x]Hoda MT5 (PANG!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe det kommer av enten fordeler eller bankesensorer..fordeler koster rundt 3k ny, 500 brukt eller 250 på ebay.. ( :D:D)

Har samme problem på min avogtil, og har hørt at hallgiveren i fordeleren fusker litt. Har kjøpt ny fordeler på ebay for nevnte pris, så får skje hva som skjer når jeg bytter den. Om det ikke hjelper er det sannsynligvis bankesensorer. Du har selvfølgelig byttet luftfilter, rotor og fordelerlokk?

Du klan også lese ut feilmeldingene og se hva som kommer fram da, det burde gi deg en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe det kommer av enten fordeler eller bankesensorer..fordeler koster rundt 3k ny, 500 brukt eller 250 på ebay.. ( :D:D)

Du klan også lese ut feilmeldingene og se hva som kommer fram da, det burde gi deg en pekepinn.

Takk skal du ha.. problemet mitt er vel det at å lese ut feilkodene er noe som må gjøres med en spesiell lampe ellerno, og slikt utstyr har ikke jeg.... den må vel på merkeværksted, men det er 4 ukers ventetid på værksted... huff

[x]Hoda MT5 (PANG!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha.. problemet mitt er vel det at å lese ut feilkodene er noe som må gjøres med en spesiell lampe ellerno, og slikt utstyr har ikke jeg.... den må vel på merkeværksted, men det er 4 ukers ventetid på værksted... huff

Stikk innom rett før stengetid, så skal du se de tar det fort og kjappt. Det er jo gjort på 5 minutter, maks. Du kan også gjøre dette enkelt selv, se her:

http://20v.org/fault.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom rett før stengetid, så skal du se de tar det fort og kjappt. Det er jo gjort på 5 minutter, maks. Du kan også gjøre dette enkelt selv, se her:

http://20v.org/fault.htm

tusen takk:)

[x]Hoda MT5 (PANG!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være pluggledningene

Mener du dårlig skjerming?

pluggene er nye, men pluggledningene vet jeg ikke.

Kan jo være feiltenning ja... hmmm

[x]Hoda MT5 (PANG!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider