Tony Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Tenkte jeg skulle ta en tur til biltilsynet å få senkesettet inn i vognkortet.. kan være greit! Men hvor finner jeg Tûv papirer på det? fikk ikke med noe når jeg kjøpte.. Er Cobra justertbart vertfall.. Hva skjer egentlig om jeg ikke har det i vognkortet? Kan ikke så mye om det emnet her, så tenkte å spørre noen av Golf3 Guruene på forumet her :P Det jeg lurte på er hva som MÅ inn i vognkortet...Altså, effektanlegg ? Lykter.. ? osv.. Har Shavet dørhåndtak.. må sånne ting i vognkort.. ? Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Antar settet ditt er kjøpt på autospar, og da kan du bare ta å sende dem en mail, så får du tilsendt en kopi ;) ting som (jeg har forstått) skal med i vognkortet : -felger -senking ting som (fremdeles mine forståelser:p) skal ikke med i vognkort : -lyker med pleier å være E merket, så dette skal gå bra :) -cleaning av biler skal heller ikke ha noe spesielt å si, i og med det har ikke noe med sikkerheten å gjøre... -eksospotte, her er det bare DB som gjelder.. max DB for godkjent pr. i dag er 90 . .. det VET jeg:p (fikk ikke godkjent min :| ) Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Mener det skal være så døra kan åpnes utenfra, i tilfelle ulykker og sånn. Sjekk det opp med biltilsynet. Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Antar settet ditt er kjøpt på autospar, og da kan du bare ta å sende dem en mail, så får du tilsendt en kopi ;) ting som (jeg har forstått) skal med i vognkortet : -felger -senking ting som (fremdeles mine forståelser:p) skal ikke med i vognkort : -lyker med pleier å være E merket, så dette skal gå bra :) -cleaning av biler skal heller ikke ha noe spesielt å si, i og med det har ikke noe med sikkerheten å gjøre... -eksospotte, her er det bare DB som gjelder.. max DB for godkjent pr. i dag er 90 . .. det VET jeg:p (fikk ikke godkjent min :| ) Takk for kjapt svar :) Hvor finner jeg tûv til felgene da? hm.. er Keskin kt5 195/45/15 Vet ikke hvor senkesettet er kjøpt, men kan jo sende en mail til Autospar og høre :) Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Mener det skal være så døra kan åpnes utenfra, i tilfelle ulykker og sånn.Sjekk det opp med biltilsynet. Hørt det er bare regel om å få åpnet den innenfra.. det er jo flere som har shavet Dørhåndtak, så vil vel tro at det skulle gå ann å få det godkjent.. Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Takk for kjapt svar :) Hvor finner jeg tûv til felgene da? hm.. er Keskin kt5 195/45/15 Vet ikke hvor senkesettet er kjøpt, men kan jo sende en mail til Autospar og høre :) Trenger ikke tuv på felgene om det bare er 5% forskjell på dim fra orginaldekk/felg! Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 tüv til felgene kan du kanskje få gjennom keskin.de (eller hva nå den heter :P ) eller på styling-tech.no (sende dem en mail / ringe) :) clean-look skal ikke ha noe å si for biltilsynet, men du kan jo såklart høre med dem..tror det er som du sa sist her, at det gjelder innsiden av bilen :) Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Så lenge innpress og rulleomkrets på dekkene er innenfor de lovlige rammene skulle det vel ikke være nødvendig med godkjenningspapirer fra TÜV? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Husk at når du skal godkjenne senkesettet må du ha Tuvpapirer, papirer på firehjulskontroll, å kvittering fra verksted på at lastavhengig ventil er justert, akkurat vist bilen min skjønner du,. er en regerl som sier at dørene skal kunne åpnes utenfra, har selv sveist igjen dørhåndtakene på volvo'n min, å dem sa ingenting på det da jeg viste den, Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 er en regerl som sier at dørene skal kunne åpnes utenfra, har selv sveist igjen dørhåndtakene på volvo'n min, å dem sa ingenting på det da jeg viste den, Er din sveist foran også? Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 nei,. bare bak enda,. men samme regelen, men tviler på at noen sier noe på det, Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Havner du i ei ulykke og sitter klemt fast inne i bilen, får ikke redningsfolka opp noen av dørene, ja da har du et problem. Derfor tror jeg biltilsynet vil komme med en kommentar på den.... Men undersøk med dem.... Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Havner du i ei ulykke og sitter klemt fast inne i bilen, får ikke redningsfolka opp noen av dørene, ja da har du et problem. Derfor tror jeg biltilsynet vil komme med en kommentar på den.... Men undersøk med dem.... De skjærer opp døra uansett hvis man kommer i en ulykke der bilen må åpnes.. skal selvsagt spørre Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 tüv til felgene kan du kanskje få gjennom keskin.de (eller hva nå den heter :P ) eller på styling-tech.no (sende dem en mail / ringe) :) clean-look skal ikke ha noe å si for biltilsynet, men du kan jo såklart høre med dem..tror det er som du sa sist her, at det gjelder innsiden av bilen :) Okei, takk for tips:thumb Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 De skjærer opp døra uansett hvis man kommer i en ulykke der bilen må åpnes.. skal selvsagt spørre Altså, de skjærer nok ikke opp døra uansett! Hvorfor skal de gjøre det om døra fint går ann å ha opp? Ikke no tidsbesparende å skjære opp døra da. Da kan det hende det er for sent for den stakkaren som sitter inne i bilen og venter, kontra at de bare hadde tatt opp døra istedenfor. Alle dører skal være mulig å åpne ifra utsiden etter hva jeg har hørt fra flere folk. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg