Gå til innhold

Senking av bilen, lavere bak enn foran, begrense fjærvei?

Ranger emnet


thklinge

Anbefalte innlegg

Senket bilen igår, med et kit som angivelig senker 40/40. Førbilde:

 

H%f8yre%20side.jpg

 

 

Etter:

 

Senket%20side.jpg

 

 

 

Praise the lowered!

 

 

Uansett, bilen ble lavere bak enn foran? :watchout

 

Og fjærene klasket sammen tre ringer når bilen er uten last, er det normalt?

 

Senkefj%e6r1.jpg

 

Senkefj%e6r2.jpg

 

 

Dessuten ble bilen for myk og kjennes ullen bak. Er det fjærene som er totalt jalla? Har det noe å si hvilken retning man setter inn fjæra? Og finnes det noe som stiver opp fjærene? Noe for å gjøre bilen stivere og litt høyere på ræva?

 

Input taes imot med takk.

 

 

Noen bilder til slutt:

 

Senket%20front%20venstre.jpg

 

Senket%20bak%20venstre.jpg

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærene må vel "kjøres inn" så de setter seg.

 

 

Joa, men da blir den jo enda lavere, og enda mer håpløs å kjøre med. Subber borti i hjulbuene både støtt og stadig nå. Problemet er innfestningen til fangerne i hjulbuen bak:

 

Innfestning2.jpg

 

Innfestning1.jpg

 

 

 

Regner med at du har installert dem rett, dvs det er forskjell på de som skal være foran og bak?

 

hehe, joa, foran og bak klarte jeg å se forskjell på :P

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er jo ikke lavere bak enn foran, men like høy foran og bak (ca)

Hvis du ser etter så ligger hjulbuen bak mye lavere enn den foran, og dette skaper en illusjon av at bilen er sigen bak...

Men det ser jo allikevel litt rart ut da...så kanskje litt bløte ut de fjærene dine?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fjærer er det snakk om? At noen vindinger ligger oppå hverandre er relativt normalt, men det ser meget rart ut bak der vindingene i midten av fjæra med større diameter enn de helt nederste nesten går nedenfor og utenfor de nederste vindingene. Skal du ha kjerra høyere bak kan det være aktuelt å legge en spacer under fjæra, eller at du tar ut fjæra og vikler litt industrigummi rundt noen av de nederste vindingene slik at disse støter imot gummien og ikke imot vindingen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 100% sikker på at det er rette fjærer til din bil da? Tenker på maksvekt for/bakaksel. At du ikke har fått fjærer som ikke tåler belastningen av din bil. Det fikk nemlig jeg foran enda jeg hadde med vognkortet inn da jeg kjøpte dem. Jeg endte opp med fjærer beregnet for Vectra for å få solide nok/lovlige fjærer. På mine fjærer var det slik at fjærene var rett påsatt hvis jeg kunne lese av koden på fjærene uten å måtte stå på hodet. Ut i fra bildene dine så virker det som du har gjort rett.

At bilen din ser lavere ut bak er nok et synsbedrag som JChE sier. Tror det også har en litt sammenheng med at bilen står i en liten nedoverbakke. Synes bilen ble tøff jeg. Nå mangler du bare en frontleppe i bilens farge, og så har du en kongebil.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som oftest som som nevnt. At det er hjulbuen bak som er lavere, og dermed ser bilen segen ut. Slik var det på min også. Er lurt å senke litt mindre bak av den grunn. På mondeoen min gikk også et par runder sammen når bilen stod på hjulene. Så er sikkert normalt.

Gratulere med senking ihvertfall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uansett en fordel å senke med både senkefjører og senkedempere. Om du ikke har gjort dette. Har du senket kun med fjører så kan bilen fort bli litt myk. Ihvertfall etter ei tid med kjøring. Og har du dårige originaldempere så vil du oppleve akkurat det samme når du setter på senkefjører. Gewinde er nok veien å gå. Eller eventuelt et bra senkesett med ordentlige fjører og dempere.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår