AndyB Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Noen som har bilder el tips til montasje av åpent luftfilter til passat 35i?? Har sett noen bilder og greier her tidligere, men finner det ikke igjen. Har sveisa inn luftinntak i panseret og tenkte kanskje å lagge en slags boks med en gummipakning som gikk opptil panseret og rundt luftinntaket. ANYONE?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Noen som har bilder el tips til montasje av åpent luftfilter til passat 35i?? Har sett noen bilder og greier her tidligere, men finner det ikke igjen. Har sveisa inn luftinntak i panseret og tenkte kanskje å lagge en slags boks med en gummipakning som gikk opptil panseret og rundt luftinntaket. ANYONE?? sjekk her du :) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=68329 teaser : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Slik ser det ut hos meg i allefall Har ikke noen bilder av monteringen men filteret hadde en diameter som passet rett på lmm på vr6'en så det passet rett på. Ikke noe mer som skulle til. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 aka_stian den o store VR6 kongen :) Bilen din blir grom! Jeg har power filter på min 1,8 liter hehe men der er det ikke no sånn luft mengdemåler så den går bare rett inn på slangen (ved hjelp av en eksos bøy i filteret og inn i slangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Der var den tråden jeg leita etter ja.. Er desverre litt annerledes på in 9A motor (doch 2,0 16V) Men veit at green ofta har ferdige KIT til forskjellige biler. AKA Stian? Hvor kjøpte du ditt filter? fulgte det med KIT?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 På min 2,0 16v sitter det innsprøytning fordeler ol oppå luftfilterboksen. Jeg tror faktsik det ikke går ann å montere åpen luftfilter på GT 2,0 16V anger2 Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Juli 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2006 AKA Stian? Hvor kjøpte du ditt filter? fulgte det med KIT?? Felgimport.no Bare sa det var til vr6 så fant de et med rette diameteren. Var ikke noe kit. Eneste som fulgte med var en slangeklemme. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Du bør ha varmeskjold :) Får kjøpt ferdige green kit med det iallefall. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 Nå er det ikke problemet å få tak i filter som er det store, men om det er mulig å montere det på min motor i det hele tatt. AKA STIAN: hadde du innspøyting på luftfilterboksen din? eller var det kon en boks med luft inn/ut som du fjerna...?? På Min har jeg både innsprøytingfordeler og en slags diger ventil som regulerer lufta inn i motoren.. Er knotete greier det her ass.. :( Er det ingen med 2,0 16V som har montert åpent luftfilter ????????????? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Var kun boksen som skulle fjernes hos meg. Ingen slanger eller noe tull inn på boksen. Men jeg tar og legger ut spørsmålet ditt på VACN forumet for deg og ser om det er noen som kan hjelpe der. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Var kun boksen som skulle fjernes hos meg. Ingen slanger eller noe tull inn på boksen. Men jeg tar og legger ut spørsmålet ditt på VACN forumet for deg og ser om det er noen som kan hjelpe der. Det hadde vært drit bra om du hadde giddi det....:thumb Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 På min 2,0 16v sitter det innsprøytning fordeler ol oppå luftfilterboksen. Jeg tror faktsik det ikke går ann å montere åpen luftfilter på GT 2,0 16V anger2 Nå skal jeg ikke garantere noe her, men jeg trodde 16Ven fra Golf 3 var lik den i Passat 35i. Trodde det var fullelektronisk styring på disse motorene, og da skal Pipercross, KN 57i osv kitene kunne monteres da man bare fjerner slanger og skrur over luftmengdemåleren. Derimot på Golf 2 16V var det mekanisk bensinopplegg, som da sees på den såkalte "CD plata" som sitter rett over luftfilterkassa og inn mot røret som går til gasspjeldet. På slike motorer får man ikke gjort noe konfilterkit uten å eventuelt custombygge en underdel som har adapter for konfilteret. De fleste ser da ikke poenget i lik lengde på rørene og samme knekker etc hele veien frem til spjeldet, og monterer heller et sportluftfilter av paneltypen samt drille med sirkelborr i underdelen av luftfilterkassen. Vær da evt obs på hvor det kommer varmluft ifra. Ser du i Rieger-katalogen er det oppført et KN 57i induction-kit (som de kalles) til Golf 3 2.0 16V med art.nr. E 57-0143 til €102 Så, det eneste du trenger å verifisere da er om det er mekanisk KE-jet på bilen din eller om det er av nyere type. Golf 3 ABF motoren (2.0 16V) har Digifant motorstyring. Ut ifra SKN-tuning sine sider ser jeg de har lik art.nr. for chip til Passat 35i 16V og Golf 3 GTI 16V (CVA-121) så da antar jeg de er rimelig like de to motorene. edit: Men, dette gjelder 35i 16V fra '95, så da kan det tenkes det er motor av tidligere utgave. Golf 2 kom med KR 16V 139hk og PL 16V 129hk. Mulig da 35i med 16V av tidligere modeller kom med en slik type motor. Sjekk hva vognkortet ditt eller hva den lille hvite lappen med masse bokstav/tall-koder sier om motorkennbuchstaven (sitter oftest limt inne i bagasjerommet, enten på bakplata eller i reservehjulsbrønnen). Hvis den er det, så må du heller gjøre en panel og drilløsning som beskrevet over. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Derimot på Golf 2 16V var det mekanisk bensinopplegg, som da sees på densåkalte "CD plata" som sitter rett over luftfilterkassa og inn mot røret som går til gasspjeldet. På slike motorer får man ikke gjort noe konfilterkit uten å eventuelt custombygge en underdel som har adapter for konfilteret. De fleste ser da ikke poenget i lik lengde på rørene og samme knekker etc hele veien frem til spjeldet, og monterer heller et sportluftfilter av paneltypen samt drille med sirkelborr i underdelen av luftfilterkassen. Vær da evt obs på hvor det kommer varmluft ifra. Finnes vel sett til de med luftmengdemåler også.. (Les, ikke MASSEmåler). Mener jeg fant det en gang i verdens tid til 90'n ihvertfall, det var jo sånn KE med luftmengdemåler. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Vel Rune, jeg har aldri sett noe slikt ferdigkit til KE-jet biler fra dengang jeg hadde en KR Golf og kikket endel rundt... Så finnes det må du da gladelig vise det! :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Pipercross selger åpentfilter-kit til golf2 16v med k-jet\ke-jet, kollevold skaffer det. Golf 3 16v har ABF(2,0 16v-150) motor med digifant 3.0, passat har 9a (2,0 16v-136hk) med ke-jet. Passat fikk vel også ABF etterhvert, men ble vel kalt for passat gt?? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg