EyeLid Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Vet du hvordan det induction kit'et bygger om disken og dette? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Takk for svar og respons folkens... Jeg har iallefall mekanisk KE-jet på min 9A motor... Kan ikke helt skjønne åssen et kit skal kunne løse problemet med den disc'en oppå luftboksen. Men hvis det finnes en løsning hadde dette vært helt GENIALT!! :pray Har jo sveisa inn luftinntak i panseret for å få luft inn til et evt filter.. Burde kanskje ha funnet ut av filteret først men.. hmmmmmmmmm Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Fant dette på pipercross sin hjemmeside.. Mulig vi har en løsning her, men skjønner ikke helt hva KIT'et gjør her, selv om det er et før og etter bilde. Ser bare ut som om de fjerner underdelen av boksen og bytter det ut med et filter som så er koblet oppunder disc'en?? Hva tror dere?? http://www.pipercross.net/inductionkit_kit.asp?application=303&manufacturer=47&model=114 Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 For meg ser det ut som at de har gjort en dremelløsning med å skjære ut to gjenværende "rammebein" i underdelen av luftfilterboksen og så rett og slett bare ha en rørovergang som passer et kort 'konisk' skumfilter som står rett oppunder måledisken. Min tanke er at det er bare tøys å kjøpe. Jeg ville kjøpt et rimeligere panelfilter og tilpasset hull i underdelen av filterboksen med sirkelborr. Du henter neppe 10hk osv på dette her, men det kan gi bilen din litt annen lyd og gassrespons. Angående dette du nevner med luftslissing i panseret ditt, det ser jeg ikke helt hensikten med. Du burde heller tilpasse noe som går RETT fra front eller som går inn langsmed eller direkte inn fra framskjermen og rett mot filteret/underside & side av filterboksen. En annen ide er å få buklet noe metallplater som skjermer varme fra motor fra luftfilterboksen om du driller huller. Greit med åpent filter eller drillet boks, men hjelper lite om innsugsluften blir varmere. Dette var da mine tanker om filterfiksen din. NB! Jeg var fornøyd med ny eksos og KN panelfilter på min mekaniske 16V! Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Det er nok fare for at det ikke blir noe åpent filter på meg nei... Tanken var å ha et slikt filter rett under luftinntaket på panseret og da bygd en kasse rundt filteret med pakning som gikk opptil panseret og rund luftinntaket. Dermed ville jeg skjermet for varmluft fra motorrommet og kun fått frisk luft inn.. Men nå får jeg heller trøste meg med at det er jo ikke negativt å ha inntak i panseret selv om dette ikke blir noe av. Er jo kjekt med kald luft inn i motorrommet uansett selv om dette ikke akkuratt er livsviktig.. Blir vel muligens en løsning med å ta et rør som går fra det ene inntaket på fangeren og opp til en kasse som er rundt boksen og da noe hull i denne.. men dette blir ikke før jeg har fått pussa og lakkert bilen. Skal lakkere neste uke..happyhappy Hva het det panelfilteret du kjøpte?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 jeg kjøpte meg et helt ordinært KN panelfilter hos NBS :) Er vel relativt hipp som happ hva du velger av panelfiltre, fordelen med KN er jo at det er endel forhandlere av det og da også rensekit'et som kan være en fordel å skaffe seg først som sist. :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Takk for gode svar!! :thumb Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 no problemo alright å skrive på de seriøse tingene her på forumet. ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kims_o Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 hvor kan man få kjøpt varmeskjold til luftfilter? har montert et på min 1,8 20v 98.mod. suger nok en del varm luft siden det blir! jyssslig varmt nedi der! noen tips??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 hvor kan man få kjøpt varmeskjold til luftfilter? har montert et på min 1,8 20v 98.mod. suger nok en del varm luft siden det blir! jyssslig varmt nedi der! noen tips??? uhm, jeg antar du her mener du har en 3B passat med åpent luftfilter og så ønsker skjold? Er vel bare å forhøre seg med ymse forhandlere det vel. BSR har jo alltid hatt OptiFlow kit eller hva det heter, så det er vel Autopower i Arendal som har dette. Kan godt tenkes TS racing, AudiSentrum, ES tuning, FMS osv osv osv også kan skaffe dette. Må nesten høre med forhandlerene! NB! Dette er oppgitt for 1.8T Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Kan jo alltids mekke til et varmeskjold selv også da :):) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Tror ikke ES skaffer sånne skjold, bare så det er sagt. Må vel håndlages isåfall da :p Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg