Gå til innhold

tennings problemer.

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Istad nå jeg var på vei hjem fra jobb, så kommer det dynamo støy 500meter før jeg var hjemme..Brydde meg ikke noe særlig om det, siden det var en veldig lav lyd. 30min etter at jeg hadde skrudd av tenninga på bilen, så skulle jeg opp å se på 240ticen til en kammerat(nettopp kjøpt den), så jeg vrir om tenninga...skjer det noe?neida.. Lyset i taket, varsel lampe trekanten osv. virket ikke..Det går strøm til begge forsterkerne mine, testet det ved å ta remote kabelen på strømmen(+), men musikk er det merklig nok heller dårlig med..Dvd skjermen derimot...den virkerhmmmmmmmmm ..Begynner å bli dritt lei alle små problemene jeg har hatt med batteri og stereo..Like før jeg kaster allt som er..

Jeg har gått over allt av sikringer..alt er helt og fint. Trodde først at det bare var minus ledningen på batteriet som hadde falt av..men neida, den satt hardt som alltid(falt av engang i vinter, da var det ikke liv i den..men nå sitter den altså hardt fast)..Plussen tok jeg også av og på for å se om det var noe dritt på kablene..men neida..allt var bra. Gikk fort over alle ledningene i motor rommet for sikkerhets skyld..ikke noe som hadde falt av som jeg kunne se ihvertfall.

Jeg fikset stereoen igår, skulle koble til stereoen til tennings strømmen, men jeg fant ikke ledningen, så stereoen får fast strøm som vanlig nå.(bare tar av og på remote kablene, når stereoen skal av og på).Tok ut dvd spilleren istad og, og det var ingen ledninger som hadde falt av der heller så vidt jeg kunne se.

Det er så inni h*******s mange ledninger, så er det noen som har noen forslag til noe det kan være? Allt elektrisk i bilen virker altså ikke..

Det går en skrue skrudd fast i + polen på batteriet, forrige eier som skrudde den fast(går på siden, ikke skrudd fast midt i polen,men bare en liten del.), kan det ha noe å si?

Håper på raske svar, da jeg skal på jobben imorra tidlig, og bilen trengs!

Mvh Glenn:iconsm

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekna med du ha kontroll over korleis alt ekstrautstyret ditt(audio/video) er kobla. Begynn med å koble desse ledningane ifrå batteriet ihvertfall i tilfelle feilen kan ligge der. Kan jo hende noe har kortslutta og da blir det jo værre. Viss ingenting elektrisk fungerer ville eg ha undersøkt tenningslås og sikringsboks. Bruk ei fluke og gå over det som kan være relevant,se etter smelteskader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått fikset det nå.. Tok ut allt av deksler og interiør for å se på ledningene.. kjente det kokte i toppen på meg da..for jeg fant ikke en dritt, så jeg skulle til å slenge igjen panseret på bilen for å gå inn å spise, da jeg plutselig ser en svart ledning under sikrings boksen i motor rommet..Hoved strøms ledningen til startern lå der..Jeg har 3-4 andre ledninger som er helt lik den ledningen på pluss polen, så jeg hadde ikke kontroll over om det manglet noe(+ at den lå GODT gjemt). så da var det problemet ordnet..Hater allt som har med ledninger og gjøre..er så fullt at jeg har måtte ta ut ting bak der dvd spilleren sitter, så jeg får plass..Helvettes dvd skjermen har alene 40-50 ledninger og bokser som skal tilkobles.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider