Logico Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Bra det løste seg da :) Har nok ikke løst seg, fikk ikke gjort noe på bilen før idag... Det nedre hjulet til drivreima har jo gått endel ganger rundt nå, i og med at alle tennene var borte der. Så da står jo det øvre og nedre hjulet feil iforhold til hverandre, fant de gamle merkene, fra sist reima ble byttet, stilte inn begge hjula til iforhold til disse merkene. Meeeen... bilen vil fortsatt ikke starte, men har gnist på pluggene nå da. Prøvde å tørne hjulet til kamakselen rundt en hel gang, for så og sette på reima igjen, uten å røre det nedre hjulet. Da hørte jeg ihvertfall at den prøvde å tenne, men bare en antydning. Det er ingen ulyder i motoren, så det virker som om alle ventiler har det fint. Så; Hvordan får jeg stilt inn hjulet til kamakselen riktig iforhold til hjulet til veiva? Noen som vet hvordan en gjør dette på en Mazda 323 BG??? Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 selv om du ikke hører ulyder kaan det hende at ventilene er bøyd.. Registeret stilles inn etter merker på hjulene/drevene og merker i blokka. Men kan være knotete å forstå seg på på noen biler. Det letteste er om du hadde fått tak i arbeidsbeskrivelse. Der det står hvordan man stiller registeret inn, punkt for punkt. Hør med et verksted om di kansje kan printe det ut for deg :) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 selv om du ikke hører ulyder kaan det hende at ventilene er bøyd.. Registeret stilles inn etter merker på hjulene/drevene og merker i blokka. Men kan være knotete å forstå seg på på noen biler. Det letteste er om du hadde fått tak i arbeidsbeskrivelse. Der det står hvordan man stiller registeret inn, punkt for punkt. Hør med et verksted om di kansje kan printe det ut for deg :) Kan nok fort hende de er bøyd ja, men den burde vel starte sjøl om de er evt er bøyd. Derfor gidder jeg ikke ta med bilen på verksted, for å få de til å sette på reima, hvis jeg alikavel må bytte motor. Skal ringe mazda verkstedet imorgen, får høre hva de har å si... Rimlig lei den bilen nå ja!:puke Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 starter ikke om ventilene er bøyd vel.... sleit med å finne tennings punktet på seaten jeg hadde. tok ut pluggene, og fant tennings punktet ved å se når rotoren traff riktig. Veiva hadde merke, så ble bra til slutt :) Når dte startet opp var det ganske morro å tenke på at jeg som bare har skiftet plugger før demonterte og "overhalte" motoren alene,bare med tips på tlf ;) ON topic igjen.. Håper det ordner seg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 motoren starter neppe om ventilene er bøyd, iogmed at det ikke blir tett mellom ventilsetet og ventilen og det resulterer i ingen kompresjon. Men om ventilene er bøyd trenger du ikke bytte hele motoren. det holder med nye ventiler. Men ofte er det billligere med ny(brukt) topp. Og det får du tak i hos huggern:) Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 om stemplene er knas eller sprukket så er det vel like greit med ny brukt motor... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Da ble det liv i bilen!happyhappy Var nede på mazda verkstedet i nærheten og fikk kikke i hånboka deres. Litt bedre enn Haynes ja! Fant til slutt tenningsmerkene, og fikk hivd det på. Startet med en gang. Det er selvfølgelig blitt litt ventil klikking, men for å være helt ærlig så var det vel litt der fra før av. Bilen trekker helt ok, alle sylinderene er med. Det eneste er at den går litt rart på tomgang, den går liksom litt "tungt"/Lavt noen ganger. Er helt ok med engang jeg starter den, den detter liksom etter en liten stund. Prøvde å stille tenninga, men det hjalp ikke. Får ta den en ordntlig tur, å se om det hjelper. Har jo tross alt stått i tre uker, siden jeg har jobbet litt vel mye! Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.