Svends3n Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 jeg har en 87 mod golf 1,6 gl som jeg skal bytte motor på. Jeg skal sette inn en 1,8 8v fra en 91 mod, er det noe som ikke passer?? kan jeg bruke samme speedoen?? Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 du må vell bytte lednings nett da.. du har vell forgasser no, og 91 har vell injection på 90 hk, om det ikke er gti 8v! er det vanlige på 90hk, er det bedre og bytte til 1,8 forgasser!:) samme ledningsnett Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Finn deg en gassermotor om du kun skal bytte motor, og ikke skal bytte til no som går bedre. Må byttes ledningsnett om du skal ha i en Monopointmotor. No som ikke er verdt jobben i det hele tatt. Finnes 3 forskjellige 90hk motorer: Forgasser, Monopoint og 90hk K-jettronic (samme som i GTi 8v). Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Er det SÅ mye forskjell på monopoint å forgasser motorene? jeg trodde det var omtrent samme greia, bare at monopoint fungerer som en elektrisk styrt forgasser? Er det ingen mulighet til å bruke samme ledningsnett?? og er det så vanskelig? Har forresten god tid til å gjøre bilen ferdig.. skal lakkere litt i motor rom osv.. Det r en helt vanlig 1,8 8v monopoint. Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 det er innsprut, med en dyse! i stan for 4(en for hver sylinder) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Men hvorfor må du absolutt ha Monopoint? Er mye lettere å bare skaffe en 1.8 gassermotor å slippe nedi. Så unngår du å bytte ledningsnett. Må ihvertfall bytte motornettet om du skal ha Monopoint. Og hvis du på død og liv må bytte motor, så vil jeg anbefale å skaffe en delebil av type GTi/GTi 16v/G60. Ellers er det ikke verdt jobben etter min mening. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 vartfall ikke med tanke på at begge er 90hk Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Okei:) Takk for svar:) Det er bare det at jeg har en 1,8 monopoint med gearkasse og alt tilbehør på hånda for 2000:) Som har gådd bare 150000:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 monopoint er også mye tull med hører jeg, og skjer det noe med det, so er det noe drit å finne fram til feil osv! finner mange bilige forgasser motorer og :) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Da får jeg vel se om jeg finner en forgassermotor da:) Takk for hjelpa:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Juli 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Å finne en forgassermotor er nok ikke noe problem. Florerer av Golf 2 deler der ute, så ikke se så altfor mørkt på det:) Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 Det vet jeg:) Det er noe av det fineste me å ha golf:) mye og billige deler:) Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Slenger meg på her jeg.. Har selv 1,6.. Har lyst på litt mer effekt.. Er det vanskelig å bygge om fra 1.6 til 1.8? Hva må byttes? Stempel og Rådere? Kamaksling? Topp? Eller vil det lønne seg å kjøpe ny motor? Og må jeg gjøre noen endringer som f.eks bremser, bremsekraftforsterker, osv. for å få det godkjent, eller er det bare plug&play?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Når du først skal bytte så setter du ikke inn en 8ventiler?? :):) :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Slenger meg på her jeg..Har selv 1,6.. Har lyst på litt mer effekt.. Er det vanskelig å bygge om fra 1.6 til 1.8? Hva må byttes? Stempel og Rådere? Kamaksling? Topp? Eller vil det lønne seg å kjøpe ny motor? Og må jeg gjøre noen endringer som f.eks bremser, bremsekraftforsterker, osv. for å få det godkjent, eller er det bare plug&play?? toppen er det samme, er bare bunndelen, blokka osv.. større slaglengde! bremsene, eksos, bremser og alt er det samme! :) plug and play:) Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.