Gå til innhold

1,6 -> 1,8 8v.. Noen komplikasjoner???

Ranger emnet


Svends3n

Anbefalte innlegg

Monojet går på helt annet ledningsnett. og da må alt byttes... må også ha bensinpumpe osv.. er en komplisert ombygning. da er det billigere og bytte til en eldre GTI motor når man først skal rive ledningsnettet!

 

anbefaler deg sterkt og holde deg unna monojet i grunn.. fungerer bra når det fungerer og responsen er mye bedre enn med gasser.. men er innvikla og komplisert og holde på med!

 

men blokka er den samme.. dog med annen kompresjon, kompresjonsforskjellen fra en gasser til monojet sitter i stemplene.. slaglengde og borring er den samme.. toppen er helt lik og.. men alt rundt er forskjellig.. mye mer ledninger og styr

 

men har du lyst har du lov! ingen som hindrer deg i å gjøre det!

 

 

bare husk at du er advart. gå for GTI e.l

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei:)

Merka på denne motoren at den går veldig fint og har veldig god respons:)

men hvis det er så mye arbeid vet jeg ikke om jeg gidder:)

 

Jeg er egentlig ikke ute etter mer effekt. det er bare min motor som er sliten, så jeg trenger en ny:) girkassa mi er også dårlig:/ og da fikk jeg høre om denne:) trodde det var bare å putte rett i:) gla jeg spurte dere før jeg kjøpte den:) 2000 er jo ganske billig for motor, gearkasse og alt tilbehør:) den er jo bare gått 150000:)

 

Vi får se:)

Er uten lappen, så har god tid å gjøre det på:) skal gjøre MYE annet med bilen også:)

 

Er det forresten noen som har byttet fra forgasser til monopoint? er det virkelig så mye arbeid med ledningsnettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir feil kompresjon, så bilen vil gå som en dass :) men i teorien.. ja.. er jo bare å prøve..

 

 

og får du med fullt ledningsnett og bensinpume så er det bare å trå i gang.. er ikke så ufattelig mye å bytte ut serru!

 

men du bruker nå CE1 ledningsnett. monopoint bruker CE2

 

 

de mest tydelige forskjellene er at speedometer har kun 1 kontakt, og at nødblinkbryteren sitter på rattstammen..

 

en del koblinger ellers og som er forskjellige desverre

 

 

har aldri bygget om fra gasser til monopoint, men har erfaring med begge.. gasser er det enkleste by far!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår