Gå til innhold

ToMMeN -> 2002 Chevrolet Tahoe

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd om bilen min. Tviler at det skjer så veldig mye med det først. Men jeg kommer til å oppdatere når jeg gjør noe med den. Så får de lese de som vil.

Idag har jeg fått lagt opp kabelen til forsterkeren bak i bilen. Må kjøpe meg sikringsholder, kabelsko og litt sånn imorgen for å få ting koblet til.

Kan jo legge inn litt bilder:

Først trakk jeg en tynn kablen gjennom foringen i torpedoveggen. Ganske greit med plass i den, pluss rundt om kring den på begge sider egentlig. Ikke noen trang personbil dett, nei.

4.jpg

Trakk fstrømkabelen under dekselet ved dørstolpen. Teipet denne til strømkabelen for å så dra den ut i motorromet.

Klart til å dra strømkabelen ut i motorrommet:

1.jpg2.jpg

Litt smørning er alltid greit (man tar det man har). Den gikk ihvertfall fin ut gjennom det lille hullet vi hadde laget i gjennomgangen:

10.jpg

Her kommer strømkabelen ut i motorrommet:

6.jpg

Her ligger kabelen under dekselet. Fikk faktisk helt fint plass i den orginale kanalen.

3.jpg

7.jpg

8.jpg

Var kanskje unødvendig mye bilder, men er ihvertfall det som skjedde idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Legg gjerne inn bilde, du. Greit å se hvordan det ser ut. Selv om jeg allerede har bestemt meg for at de skal skiftes...

Men nå må eg få stereoen på plasss.

Hadde vært noen i garasjen i natt. Politiet stod utenfor imorges når jeg gikk til jobb. Og så var det noen mistenkelige merker på låsen til boden min. Tror eg må begynne å sove i bilen med balltre arg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forsterker og sub på plass i bilen igår. Forsterkeren mangler gainknotten, og jeg hadde ikke et lite nok skrujern til å justere med der.

Ble ikke den beste lyden i bilen akkurat slik innstillingene er nå. Men det jeg får ihvertfall litt mer trøkk i bassen enn før. Skal kjøpe slikt lite skrujern slik at jeg kan få justert på gain også. Nå må jeg kun bruke bassjusteringen på spilleren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har fått justert litt lyden litt bedre, men likevel langt fra bra.

Tenker på å kjøpe meg hvite blinklys og hvite markeringslys, fremme snart...

Her er ihvertfall bilde av fosterker og sub på plass i bilen..

stereoo.jpg

ater.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ikke skjedd så mye nytt egentlig.

Fikk polert den for en uke siden, så nå skinner godt :)

Klarte å ta forstekeren min da... så nå må eg få tak i multimeter el no for å sjekke at det ikke er noe feil et sted. Forstår ikke hvor det skal være, menmen. Men forsterkeren må inn til rep ihvertfall

Anlegg er et musst i bil, spørdu meg. Eg trenger selv ikke større dekk nå, ikke har eg så mye penge til det for tiden heller. Men det er det som må til for å fikse på disse bilene.

Mr_AdIo: Hvilke Tahoe har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten,

Pen bil, gratulerer!

Har også begynt å vurdere Tahoe selv. Er litt i samme situasjon som deg da jeg hadde satt meg en makspris på 150 000, men jeg må være enig med deg at 2001 karosseri med 5-dører er mye penere.

Desverre ser det ut til at disse kun har bensinmotor.

Hvordan går det med bensinforbruket da? Har du råd til å kjøre den?:)

Personlig kan jeg kanskje ta meg råd til å punge ut 200 000, men hvis jeg får så enorme bensinutgifter i tillegg så blir det vanskelig.

Så klart kan en bygge om til gass, men det koster jo en god del det også. Tar vel litt tid før de pengene er spart inn.

Mvh

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2002-mod.

Outsider: bensinforbruket er høyt.. det er ikke til å legge skjul på.. Men faen så glad jeg er i bilen min :)

Desverre ja. Pratet med en som har Tahoe og han sier at det går ca 1,5 på mila ved pen kjøring?

Det må nok bli ombygging til gass for min del. Jeg hører rykter om ca 30 000 her i Norge, men jeg har sendt en forespørsel til gastech for å få bekreftet dette.

Har også hørt om folk som har reist til Polen og fått det gjort billig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 kan nok stemme ja..

jeg kjører på gass, det er meget bra! Kjører for 7-10kr milen, alt etter hvordan jeg kjører.

jeg betalte mer enn 30000, men igjen, jeg ble nok liiiittegranne tatt av at jeg er så naiv :)

Polen... altså. Ja, det er billig. Problemet er at du kan komme hjem til Norge med et anlegg ingen har vært borti her. Kjedelig å reise til Polen for å ta service på det? :)

Til begge to: offroad.no <-- meget bra forum. Eget forum for Chevy, dodge, osv. Et tips er å søke i forumene på det dere lurer på. Det har nesten alltid blitt besvart før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider