Gå til innhold

Vil disse fungere ok sammen?

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Har ikke råd til å kjøpe nytt stereoutstyr akkurat nå. Siden forsterkerne jeg hadde i mondeoen tidligere ble stjålet har jeg ikke så mye igjen.

Jeg har fortsatt subbene.

2X Infinity reference 1030w (er ganske sikker på at det var det de het)

Over 250W RMS(?) - 4ohm

Jeg var så heldig å få en forsterker av en kamerat siden han ikke skulle ha bil lenger og jeg hjalp han å lage kasse og legge opp kabler og litt.

Forsterkeren er en RF punch 301M. 300W RMS i 2ohm

Vil dette fungere noelunde sammen? Jeg trenger litt mer trøkk en det som kommer fra orginalanlegget i tahoen.

Er vel heller tvilsomt at det er phono bak på den orginale spilleren. Så kommer til å bruke en slik overgang fra en av høyttalerne bak. Hvor kan jeg få tak i det i oslo. Vil helst ha det i hus imorgen sjø.

ToMMeN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på var om forsterkeren ville drive disse elementene bra greit. Den er jo ikke så stor med tanke på watt.

Enten må jeg bare bruke det ene elementet og få 150 w eller så må jeg gjøre som du sa.

Håper det funker å bruke høyttalerkabel inn på den biltemadingsen da. Trodde det var til slik annen signalutgang til phono. Men får prøve.

Var innom strømmen bilradio idag. Men der var det desverre ikke mang kloke ord å få. "Ehh, jaa, nei." Sånn hørtes han fyren ut :O

Prøver å se hvordan det går.. Men hvilke bilstereobutikker i oslo er bra? Var veldig god service hos bilradiospesialisten i Bergen. Men er ikke en slik butikk i oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet begge elementene på forsterkeren nå. Paralellkoblet (2ohm).

Får ikke stilt gain akkurat nå. Må kjøpe meg et lite skrujern. Knappen er vekk.

Det ble ihvertfall mer trøkk enn orginalt. Vekket naboene klarte jeg visst også.

For å være ærlig, så var ikke lyden den fineste nå. menmen. Får se om jeg kan justere litt bedre etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit med bass egentlig. Men som sagt, så er ikke kvaliteten helt på topp. Har ikke fått justert og prøvd meg frem i helgen. Kanskje det blir bedre når eg får sett på innstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider