Gå til innhold

Chipping/Dump.v på Boxer 2.8HDI

Ranger emnet

Chieftec

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg driver med motocross og bruker en 2001 Peugeot Boxer 2.8 HDI. Det som var tingen er at det hadde vert kult og fått den chippa og kanskje montert dumpventil på den. Men jeg finner ingen som har montert dumpventil på den typen biler.

Motor specs: 2.8 Turbo Diesel common rail

128HK/300NM

Jeg sendte en mail til div. tuningfirma ang. chippinga og der det var billigst å få den chippa i forhold til ytelse kostet det 4800.-. Og etterpå blei motor specs dette: 165HK/350NM.

Så jeg lurer på om det er noen som vet om noen som igjen kanskje vet om noen som har montert dumpventil på en 2.8 HDI Boxer:) Og om det er noen som har kjørt en chippa Boxer 2.8HDI, hvordan var ytelsen?

Legg gjerne ut bilder av stilige Boxere 2.8 HDI visst dere har noen.

Mvh Alexander

Etter regn kommer sol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotorer har ikke gass-spjeld, og dermed intet vacuum til å løse ut en dumpventil. Det finnes noen dumpventiler som utløses elektrisk, men disse gir ingen pen lyd.

Det du derimot kan montere (eller justere om du har fra før) er en BOV, den kan gi rå lyd.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å du milde....

det skulle stått med store bokstaver når man registrerer seg:

DET GÅR IKKE AN Å SETTE DUMP PÅ DIESELBILER!

DET ER IKKE LOV Å SOTE RUTENE FRAMME!

DET GÅR IKKE AN Å TRIMME EN BMW 316 MASSE FOR EN BILLIG PENGE!

hadde kanskje blitt ryddigere her da

(mente ikke å "disse" trådstarter for bilkunnskaper, heller et tips om at det er lurt å søke først!)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i danmark som lager et kit for å sette dump i diesel biler, leste om det i et dansk bil blad (v-max?). Var med en trykk tank og noe slange og ventilkrøll, min mening er at det er bare dumt. Åpent filer for å fram turbosusinga i stedet!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i danmark som lager et kit for å sette dump i diesel biler, leste om det i et dansk bil blad (v-max?). Var med en trykk tank og noe slange og ventilkrøll, min mening er at det er bare dumt. Åpent filer for å fram turbosusinga i stedet!

autospar.no har også.. bruker bare vakumet fra vakumpuma og en ventil og en bryter.. funker gulle godt=)

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

When people talk about race cars or high-performance sports cars, the topic of turbochargers usually comes up. Turbochargers also appear on large diesel engines. A turbo can significantly boost an engine's horsepower without significantly increasing its weight, which is the huge benefit that makes turbos so popular!

hmm... rart det skulle stå diesel der... *hmm*

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, denne tråden ble jo nesten litt morsom ja.

er som de fleste sier, det går an på montere dump på turbodiesel, men det blir jalla, har ingen effekt osv.

Men det jeg merket på min turbodiesel var at det kom frem masse ekstra lyd om man monterte ett powerfilter, så det er nok veien å gå om man vil ha "mer" lyd fra ett eller annet :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider