Gå til innhold

Mistet førerkort, kan jeg kjøre moped?

Ranger emnet

erpman

Anbefalte innlegg

Når jeg mista lappen i 1998 fikk jeg den beskjeden at i og med at jeg var fyldt 16 år før 01.01.87. så trengte jeg ikke noe annet enn vanelig legimitasjon for og kjøre moped.Så slik var reglene den gang. Men for dere som er av yngre årgang er det annerledes. En kompis av meg som er født i 1983 mistet lappen for ca 1 år siden og han fikk også beskjed om det med 20 år før eller etter 2005.

Dette er helt riktig!!! Som jeg har sagt hele tiden :)

Det er det ikke.

Uansett hvor gammel du er, så må du søke om førerkort for moped, og få utlevert (295 kroner koster det vel) et førerkort for moped.

Å kjøre moped bare med legitimasjon (f.eks bankkort) er IKKE lov (etter 1.1 2005), selv om du er 49 år og har 3 mopeder i garasjen.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...
  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men jeg har et lovlig doplikatmuten bregrensninger i lommeboka. Fullt gyldig. Det finnes sikkert regler som totpederer denne ideen, men jeg er fønn abhengig av lappen

Kan jeg ev. melde flyttingtil Sverige og kjøre på svensk førerkort. Som dere skjønner . dette er KRISE. Alle gode råd er hjertelig velkommen!

Buick Century LTD 3.8 Turbo 1979 * VW Jeans 1974 * Mazda E2200 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider