Gå til innhold

Smale dekk på relativt breie felger.

Ranger emnet

Nytern

Anbefalte innlegg

Har skaffa meg 2x6" og 2x7" 13" felger. Handla nye 175/70-13 dekk for 2 uker sia og synes det er dumt å kassere disse, noen som har erfaringer med å kjøre på så smale dekk på så brede felger? Det går vel greit på, men ødelegger jeg dekkets egenskaper?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst på en sånn kant at felgen stikker litt på usiden og at dekket buer fint innover liksom.. hvordan får jeg til dette? jeg har 16" felger som er 7" breie tror jeg..

Da kan du sette på noen 185/50 R16, da får du kanskje litt strekk.. Men du mister grep (Mindre dekkflate) og kjører du bort i en kant vil ikke felgkanten bli peen..

Mr2Nyter'n En kompis av meg hadde 13x8 med 175 hjul.. Så 175 på 7" er ikkeno problem + at det ser veldig bra ut:thumb

(Få bilde av felgene å da!)

Jeg lurer selv på å kjøpe meg noen 9x15"(Bredda stålfelg) til volvoen, disse har 195\50 dekk:respect

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de breddet både på innsiden og utsiden, eller bare utsiden? Nå husker ikke jeg hvor god plass det er inn til beinet på 360, men dersom det er litt for høyt ET er det jo bare å space litt. Men lavt ET er jo som du sier å foretrekke - det er god plass i buene på 360.

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange svar! Takktakk folkens.. Litt negativt, mest positivt.. Da regner jeg med at jeg prøver dette i morra. Dekksjappa skulle ha 600kr for å legge om, derfor ville jeg spørre dere på forumet først så jeg ikke kasta penga ut vinduet :D Felgene heter Compomotive Mesh. 2x6" og 2x7". De er svært pene, trenger litt autosol, men over all forventning med tanke på at disse har sitti på en driftebil :D Skal ta noen bilder og svare på en svæært interessant pm så kjapt jeg kan. Hvis 175-dekk går på 8" felg. Da skal det jaggu gå på 7" og. Sålenge det ikke er farlig å kjøre på er jeg fornøyd.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 175-dekk går på 8" felg. Da skal det jaggu gå på 7" og. Sålenge det ikke er farlig å kjøre på er jeg fornøyd.

Man har i Tyskland trekt tilbake godkjenningen av 175/50-13 på 7-8x13 pga for mange ulykker ved at beaden har løsnet fra felgen i svinger og dumper. Har en viss anelse av at det i noen av tilfellene var pga for lavt dekktrykk, men fleste parten var nok pga for mye strekk. I godkjenningen av 175/50-13 på 8x13 på Polo krevde Dunlop 36psi som er det samme som maks dekktrykk for dekket. Skal du ha bredere enn 6x13 I Tyskland nå, må du på 195/45-13, som strengt tatt ikke er mange mm bredere, men det er bygd fra starten av med tanke på å bli strekt.

Jeg tror 7x13 med 175/50-13 vil funke, så lenge du kjører med mye luft, ca 36psi på bil som veier rundt 830 kg, mer på tyngre biler

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har i Tyskland trekt tilbake godkjenningen av 175/50-13 på 7-8x13 pga for mange ulykker ved at beaden har løsnet fra felgen i svinger og dumper. Har en viss anelse av at det i noen av tilfellene var pga for lavt dekktrykk, men fleste parten var nok pga for mye strekk. I godkjenningen av 175/50-13 på 8x13 på Polo krevde Dunlop 36psi som er det samme som maks dekktrykk for dekket. Skal du ha bredere enn 6x13 I Tyskland nå, må du på 195/45-13, som strengt tatt ikke er mange mm bredere, men det er bygd fra starten av med tanke på å bli strekt.

Jeg tror 7x13 med 175/50-13 vil funke, så lenge du kjører med mye luft, ca 36psi på bil som veier rundt 830 kg, mer på tyngre biler

Merk at Mr2Nyter'n skal ha 175/70-13, ikke 175/50-13. 50-profil er nok mindre trygt, ja - blir vel litt i overkant mye strekk på 8".

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider