Gå til innhold

Problemer med "turbolagg"

Ranger emnet

ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei! maser fælt her nå:P

Vet ikke om turbolagg er det rette ordet, men det som skjer er at når jeg drar på, at ved kraftig aks så starter bilen å rykke, du hører også at turboen sliter med å lade, det ender opp med at jeg må slippe litt på gassen og da kommer den seg.

Har en misstanke om at den kan få for mye bensin, eller at turboen lader for mye.

Det har blitt byttet turbo på bilen, og bilen har ikke vært til omprogramering etter dette, har steg 3(tror jeg 215hk) hos TS, men dette ble gjort før turboen ble byttet.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg vil kalle det at den rister, men at den ikke klarer å gi alt, den vil men klarer ikke på en måte, på en måte som rusk i forgasseren bortsett fra at motoren ikke kutter... det bare virker som den kveles... vanskelig å forklare...

Ang trykket så er jeg usikker, dette har ikke blitt målt siden den ble satt inn og da ble den stilt på 0.8 tror jeg.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved trykk opp til 1 bar tror jeg ikke at du skulle trenge noe ekstra bensintrykks regulator. ref http://www.greedspeed.com/applications/1997-1999.5_Audi_A4_FWD_B5_1.8t.aspx/11/1600/Neuspeed_Bosch_NEUSPEED_Fuel_Pressure_Regulator_Audi_A4_Passat_B5_1.8T

Hvis du bruker KN filter er det lett for at luftmengdemåleren er blidt tilgriset av olje,er litt viktig at man ikke bruker for mye olje til filteret.

Luftmengdemåleren tror jeg skal gå ann å rengjøre.

- 97 Audi Avant 1.8 Turbo

- 91 Chevrolet Pick-upp 6.2 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider