Gå til innhold

Ukjent lyd?

claptrap

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en 2,0 liters 95 model mondeo.

Når jeg har vært ute å kjørt, bremser for å rygge på parkeringsplassen min kommer det en lyd, klarer ikke helt å sette fingern på hva det er som er feil, men lyden kan vel betegnes som knakende.

Høres ut som bremsene henger oppe, men vet ikke om dette er en feil som oppstår på disse bilene eller om det kanskje er drivknuter eller lignende.

Har også horisontal slakk når jeg har satt på dekket, dette kom etter at jeg monterte nye foringer i toppen på demperen.

Virker som hele spindelen/demperen beveger seg, og i tillegg for jeg vibrasjoner når jeg passerer 100/110.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Har en 2,0 liters 95 model mondeo.

Når jeg har vært ute å kjørt, bremser for å rygge på parkeringsplassen min kommer det en lyd, klarer ikke helt å sette fingern på hva det er som er feil, men lyden kan vel betegnes som knakende.

Høres ut som bremsene henger oppe, men vet ikke om dette er en feil som oppstår på disse bilene eller om det kanskje er drivknuter eller lignende.

Har også horisontal slakk når jeg har satt på dekket, dette kom etter at jeg monterte nye foringer i toppen på demperen.

Virker som hele spindelen/demperen beveger seg, og i tillegg for jeg vibrasjoner når jeg passerer 100/110.

Noen som kan hjelpe?

sjekk navmutteren om den er riktig strammet, også sjekk alle boltene på den siden av forstillinga, bare for sikkerhetsskyld, kan være hjullageret som er gåent eller at du ikke har fått i foringa riktig

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er hjullagret, skiftet det for ca. 500 km siden, og alle foringer å slikt har fungert siden jeg skiftet de, men skiftet linkarm til stabstag foran sammen med demper og foringene i toppen for ca. 2 måneder og etter dette kom lyden, sammen med slakken...*klørsæihaue*

Lenke til kommentar
Del på andre sider