Gå til innhold

Trenger jeg kondensator??

Ranger emnet

ThomasR

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en kondensator, hvis det er nødvendig til det anlegget jeg skal ha?

Jeg skal ha 2 forsterkere, en mono-forsterker til å drive 12"basskasse og en 4 kanals til å drive resten av høytalerene.

Er det lurt å ha en kondensator til dette?

Tar også imot tips om det er noe annet jeg trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har penger til overs, så er det bare til å kjøpe seg en kondis. er mye brukt på markedet rundt om kring. ikke sikkert det er så mye å hente på ytelse av anlegget men kan være litt. Ser jo også ofte litt kult ut også.

Du får vurdere det selv.

Holder vell uansett i lange baner med en 1 farrad hvis du vil ha.

Bare for guds skyld ikke gå ut å kjøp en 1 million farrad sak til 4000kr eller noe sånt, det blir uansett helt bortkastet så lenge du ikke skal ha lydanlegget Pink floyd brukte på turneer før i bilen...

Men ett bra batteri burde kanskje stå på toppen av ønskelisten

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for guds skyld ikke gå ut å kjøp en 1 million farrad sak til 4000kr eller noe sånt

Hvorfor ikke? For at en kondensator skal bli spesielt merkbar i systemet bør den ha noen farad. 20 farad til 4000 er bedre enn 1 farad til 1000 synes jeg ihvertfall. Men jeg hadde nok heller kjøpt 2 gelebatterier, et foran og et bak :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å oppdatere dynmoen med en fra en 320 eller 325 diesel, de har vel 120-140A dynamo om jeg ikke husker feil, så kjøper du deg ett godt AGM batteri ala Northstar NSB70 el.l. Selvfølgelig må kabler og koblingsutstyr stå i stil til anlegget, til ditt oppsett høres det ut som du bør ha 50mm2 kabel fra batteri til splittblokk, så kan du bruke 25mm2 kabel videre til forsterkerne.

Kondensator bør komme etter at overstående er på plass hvis det skal ha noen effekt, men som en fin detalj så spiller det jo ingen rolle, da skal det jo bare se pent ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider