Gå til innhold

Honda Accord

Ultronic

Anbefalte innlegg

Før du evt bestemmer deg, så ville jeg forsøkt Mazda 6, 2,0 diesel med 143hk. Den går som et uvær, og motoren har høstet god kritikk.

Personlig synes jeg Mazda 6 er hakket mer sporty en Accorden. Mazda 6 med Sumo-pakken (BOSE-anlegg, Xenon lys, skinnseter ++) er nam :thumb

Mazda 6 med denne motoren blir ganske dyr. Den ligger 20 000 over honda'en i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge honda forhandleren er det ikke mulig å bytte cd spiller i honda'en da det er innebygd i dashbordet. Det er jo litt synd.

Uten å si det sikkert, burde det vel gå an. Dersom du mener at fordi det er integrert radio/CD-spiller, kan man ikke montere ettermarkeds. Jeg vet iallfall at Yaris I har integrert, men jeg vet også at det går fint an å sette inn ettermarkeds. Som sagt, tør ikke å si noe sikkert om Accord, i og med at forhandleren har sagt det.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et bilde eller 19?

Tunerhuset Phase sin:

de_car_03.jpg

Diverse Accorder fra forumer rundt om:

accord_01.jpg

accord_02.jpg

accord_03.jpg

accord_04.jpg

accord_05.jpg

accord_06.jpg

accord_07.jpg

accord_08.jpg

accord_09.jpg

accord_10.jpg

accord_11.jpg

accord_12.jpg

accord_13.jpg

accord_14.jpg

accord_15.jpg

accord_16.jpg

accord_17.jpg

accord_18.jpg

Fordelen med Accorden ifht. andre er at disse kan du modde til du blå i ansiktet. Det er enormt med deler og trim tilgjengelig - dette kan kanskje være et viktig moment å få med seg for noen. Og ikke få meg til å begynne med å forkynne det gode evangeliet om mulighetene man har med den fantastiske K-serie-plattformen man finner under panseret på disse bilene. *Host*Turbokonverterte originale K24'er yter ofte 500 WHP og ôver, uforsterkede*Kremt* En annen sak er at vekta er relativt lav - rett over 1300 kilo er "lett" etter dagens standarder (denne veier altså det samme som en ny Golf5 1.6).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hvertfall fortelle deg at S40 er GOD å kjøre. Har ikke kjørt S40 med den motoren, men V50'en til mamma har den motoren. Absolutt god å kjøre, ligger godt på veien. Spesielt med 225/40-17-hjulene som følger med Summum-pakka. Felger og dekk blir vel byttet uansett regner jeg med.

Interiørmessig vil jeg også tro at Volvoen slår Hondaen. Det er en kvalitetsfølelse av rang i nye Volvoer. Sleng på skinn og stor stereo. Og du har en god bil, med nok krefter og kanskje verdens beste seter!

Lykke til!:)

fotoklubben - member #4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2003 Honda Accord 2.2 i-CTDi

Akselavstand: 2670 mm (Wheelbase)

Sporvidde: foran 1515 mm, bak 1515 mm (Track)

Lengde: 4665 mm (Length)

Bredde: 1760 mm (Width)

Høyde: 1445 mm (Height)

Egenvekt: 1473 kg (Kerb weight)

2003 Volvo S40 2.0D

Akselavstand: 2640 mm

Sporvidde: foran 1535 mm, bak 1531 mm

Lengde: 4468 mm

Bredde: 1770 mm

Høyde: 1452 mm

Egenvekt: 1425 kg

Kilde: http://www.carfolio.com/specifications

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil ikke si at s40 er noe og satse på... ekkle pedaler og slarkete gir... iværtfall på 97 modellen... sats heller på accorden...ser penest ut av dem alle... synes jeg hørte på autofil at de brukte 0,44 på mila.

Vi snakker da ikke om 97-modellen, men modellen som kom i 2003 og fortsatt går. Du kan virkelig ikke sammenligne første generasjon før facelift og andre generasjon. S40 kom i 97 eller noe slikt, og ble faceliftet i 2001, rundt der, da den fikk mørkere frontlamper, penere styling og antageligvis noe bedre gir og pedaler. Deretter kom nåværende modell i 2003. Nåværende modell er ingen facelift, men en ny modell. Ergo, du finner ikke mye gen 1 i gen 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda Accord blir nok min neste bil men jeg er litt usikker på hvor mye jeg må ut med. Vil ha en 2003 modell siden jeg vil ha den nye aggressive fronten på Accorden. (Regner med den starter på 2003) . Men de jeg har sett har kun 150hk men har sett såkalte Executive utgaver med over 200 hestekrefter. Men jeg har kun sett 2005 modeller av denne typen. Finnes det gamlere eller ? De er helt råe biler.

Det jeg liker med accorden er at den faktisk er en veldig praktisk bil men samtidig har den samme aggressive looken som Civicer om ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nederste accorden på bildeserien var nydelig! Har forresten nettop kjøpt en demokjørt accord 2.2 ctdi.. Var i utgangspunktet interessert i en 2006 civic, men etter å ha eid en accord i mange år ble det rett og slett for smått og ukomfortabelt for meg.. Er meget fornøyd med accorden hittil, hvis jeg skal sette en minus så må det være mangel på mp3 spiller. :) Accord er en "drivers car" som autofil Larsen sa, enig der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider