Gå til innhold

Kjøp - Vanlige feil?

Ranger emnet


peterz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å handle meg Corrado til jeg fyller 18, men så er det standard skepsis fra foreldre når det gjelder kjøp av bil. Alt går til dundas, og det er konstante utgifter blablablba på alle biler selvfølgelig :P Dere kjenner vel til den, men det jeg lurte på hva det er smart å se etter / spørre etter for å være sikker, eller hvertfall få tak i en bil som det går an å ha uten å skru seg grønn. Jeg er intr. i å finne en bil som ikke er ut-rånet og dasskjørt, og jeg vet det er vanskelig å finne en corrado med de "spesifikasjonene" :P Så lurer på om dere her kunne hjelpe meg, lage en kort liste med 'svakheter' og smarte ting å sjekke opp før et evt. kjøp :)

 

Takk på forhånd :cab

-p

Toyota <3 Celica T20 ::

All powered by;Alpine

Peter K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt endel problemet med corradoen min det siste året (det er en g60), men ingen av dem har vært med motoren. Hvis du kjøper en bil i god stand i utgangspunktet, er de fleste feil som dukker opp enkle nok til å kunne fikse på egenhånd.

 

Lykke til, Corrado er definitivt en kul ungdomsbil, så lenge den ikke kjøres som en ungdomsbil ;)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 har vel det på seg at G-ladern går til helvette. Men så lenge bilen ikke er rævkjørt, å du som kjøper kjører som et normalt menneske, så skal det ikke være noen problemer.

 

Og det med foreldre kjenner jeg til.. "Kjøp en sånn toyota fra 85! De varer evig!"

Et jævla styr.. :/

 

Og btw: Corrado er FET! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å kjøpe G60, men få med i kontrakten at du skal ha dekket ny lader om den gamle ikke er mulig å overhale. Etter en overhaling er det 50-80000 km til neste gang den trenger det. En god forsikring. Gå ikke i den vanlige "18-åring kjøper Corrado og bruker 20 000,- på stereo men har ikke råd til å overhale laderen", resultatet av det er som regel at laderen sier takk og farvel med et smell og G-laderen får skylden fordi den er dårlig. For det har jo ingenting med idioten som eier bilen å gjøre............

 

Sjekk at det ikke er noen bankelyder fra bunnen av motoren (rådelager) og at den lader minst 0,65 bar hvis ladehjulet er 78mm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
http://the-corrado.net/forum/viewtopic.php?p=47723

 

Skal den være drift sikker må du velge en 16V, den sies til å være minst å skru på.

 

 

 

Takk for veiledningen.. den kom godt med:)

99' Polo 1.4

82' Mazda 323 1.5 "GT-R"

"Når det kommer til kul bil, er det ikke størrelsen det kommer an på"

Jan Erik Larsen, Autofil.

 

 

Ønskes kjøpt

 

-2000 modell baklykter til polo

-Panserforlenger polo 6n

 

PM eller mail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vurderer å handle meg Corrado til jeg fyller 18, men så er det standard skepsis fra foreldre når det gjelder kjøp av bil. Alt går til dundas, og det er konstante utgifter blablablba på alle biler selvfølgelig :P Dere kjenner vel til den, men det jeg lurte på hva det er smart å se etter / spørre etter for å være sikker, eller hvertfall få tak i en bil som det går an å ha uten å skru seg grønn. Jeg er intr. i å finne en bil som ikke er ut-rånet og dasskjørt, og jeg vet det er vanskelig å finne en corrado med de "spesifikasjonene" :P Så lurer på om dere her kunne hjelpe meg, lage en kort liste med 'svakheter' og smarte ting å sjekke opp før et evt. kjøp :)

 

Takk på forhånd :cab

-p

 

Har du kjøpt raddo enda? hvis ikke har jeg en til salgs som ikke er rævkjørt .... g-lader revisert for 10tkm siden med alle papirer tilg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår