Gå til innhold

Da var det bestilt anlegg til bilen :)

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, endelig har jeg fått lønn, og jeg valgte og svi av ca 8000 på anlegg. Noe har kommet, og noe er enda i posten, og noe handla jeg på lokale sjapper. Men grunnen til at jeg lager denne posten er at jeg trenger deres synspunkter.

Jeg har kjøpt alt nytt, bortsett fra spiller. Det har jeg fra før, det er btw en slik en:

Sony_CDXGT300S.jpg

Bilen alt dette skal bygges inn i er en 1987 Saab 9000.

Så, dette jeg har jeg kjøpt:

Frontsett: Focal 100Cv1 - 4" Høytaler i Polyglass serien.

100CV1.jpg

Kjøpte også en Focal TN45 Tweeter. Alt dette passer rett inn i dashbordet.

tn51.jpg

6x9: Focal 690CA1 - 6x9 Høytaler i Access serien. 75W RMS og 150W peak.

690CA1.jpg

Forsterkern jeg har bestilt til 6x9 er en JBL Gto Jubileum. 2x150W RMS i 4ohm skal ta seg fint av mine kjøre Focal høytalere.

JBL_GTO4060_top.jpg

Jeg har også kjøpt en MA-Audio 480i som skal drive subbene. Denne er på 2x200W RMS i 4 ohm, så det skal holde fint.

Subbene er 2x12" Cadence Ultra Drive av den gamle gamle typen. Disse skal spille helt greit til neste lønning, kjøper nye subber da.

Og til alt dette så handla jeg et Ground Zero kabelsett. (Mangler bare diverse splittere osv)

242_0.jpg

Hva synes dere? Jeg mener jeg skal få veldig god lyd utav dette anlegget, og ikke minst en greit trykk. Selv om subbene ikke er det helt store.

Takker for svar :)

Ps: Fant ikke bilde av Cadence Subbene og Ma Audio forsterkern, men dere overlever nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg si kommer helt an på din kunnskap om innstilling og tweeking av anlegg. Er man god til å lytte og tilpasse anlegg, gjør det ingenting om du har fler komponenter. Saken er imidlertid at dette er en vanskelig jobb, og du nok antakelig vil erfare at det er lettere å få god lyd med færre komponenter!

Med tanke på at coaxen og den løse diskanten begge skal sitte på dashen vil du få et problem med å få de til å spille likt, da du skal drive de løse diskantene med spillern og settet med forsterker.

Husker jeg riktig er også disse diskantene av noe forskjellig utførelse, og kan høres noe forskjellig ut! Redd det kan bli grøt her hvis du ikke er flink med innstillingene!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på bilstereo, men jeg tror at ved hjelp av kompiser som kan en god del mer enn meg, så skal jeg få det til. I værste fall sender jeg tilbake diskantene, men det tror jeg ikke skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik: I dashbordet sitter det jo en 4" høytaler og en tweeter. Skrudde opp å sjekka. I værste tilfellet må vi nok til med dremel, men den tid den sorg.

Jalla, jeg mener at jeg har satset på gode komponenter. Focal generelt er bra etter det jeg har hørt, lest å erfart. Greit nok at det ikke er et utopia sett til 30 000, men det er fortsatt Focal. Eller?

Sower: Hehe :) Må jo ha godlyd i godbilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider