Gå til innhold

Rykking under aks

Ranger emnet


bvg

Anbefalte innlegg

Har en 940 LT med vikingchip og ca 0,85 i trykk. Når jeg akser med den i høyere hastigheter på lavt turtall hender det den rykker, nesten smeller, noen ganger. Det "slår" skikkelig i drivverket, kjenner girspaken nøkker når jeg holder på den. Det er akkurat som den kutter et lite sekund for så å komme igjen. Dette skjer kun når jeg feks ligger i 90-100 og skal akse i 5.gir, dvs lavt turtall og mye trykk. For å ungå dette må jeg gi moderat med gass for å holde trykket under 0,5.

 

Noen forslag?

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Dette problemet hadde jeg også på min fk, det viste seg å være bensinfilteret

ved siden av pumpen under bilen. Skiftet det og da var det iorden igjen.

 

Takker... det er sikkert på tide å bytte uansett, så får vi se om det hjelper :well:

 

BV

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har merka etter chipping og justering av trykk er denne rykkinga på lavt turtall med høyt trykk (som beskrevet over) samt tramping/rykking i bakaksel/mellomaksel enkelte ganger.

Er litt vanskelig å skille de, men virker som trampinga/rykking kommer på nedre turtallsområde spessielt når bilen er lasta (kjørte i tyskland med 4 i bilen og oppakning, da kunne jeg nesten ikke gi noe gass på 1.gir)

 

Jeg skal bytte bensinfilter, det tror jeg er en investering uansett om det løser problemet eller ikke. Så får jeg se på litt foringer, vet mange av de er slitte.

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell heller bankesensorn som slår inn eller tenning som kutter pga noe. forlite bensin i forhold til hva som egentlig kreves etc.

 

Jeg har ecomax chip så den må vel få nok bensin`? Må jeg chippe tenninga også? Jeg kjører 95blyfri også, ikke 98.

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe ala samme feil på min her en gang i vinter, da bytta j alle tennings-deler inkl bytte av bensinfilter... Har ikke opplevd noenting etter dette...!

Dette gjorde jeg på 850`n for noen måneder siden og den har faktisk fungert klokkerent siden :) Skal bytte på 940 en dag nå også. alt av tennings deler er nytt og fint men filteret sal vell byttes hver 10k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bensinfilteret byttes hver 10k så ligger jeg nok litt etter der ja......jeg har kjørt bilen 14k og aldri bytta, vet heller ikke når det ble bytta før jeg tok over.

 

 

Har ikke prøvd å bytte LMM nei, prøve det billige først.. :)

 

 

Jeg fikk beskjed om at 95bensin var OK når ladetrykket lå under 0,9..

74 Escort

81 Ford Capri

95 Volvo 940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår