Gå til innhold

Volvoturbo240 - Volvo 242 Turbo, Racestuk, Bredding, 18x12" rota, 16v

Ranger emnet

Volvoturbo240

Anbefalte innlegg

• Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grommegromt!!!

Hvordan bredder du? Flytter du ut hele skjermen eller?

Hele skjermen er kappa løs (henger bare igjen rundt baklykta) og bøyd slik jeg vill ha den, så har jeg sveisa inn blekkstriper inne i hjulbuene får å få rett bredde og fylt i stripa i overkant av skjermen, tilslutt sveisa jeg inn en bit på ca 1,5 cm nedover i framkant pga at skjermen blir får kort når jeg bøyer den!

tilslutt så er det jo såklart en del lapper rundt omkring som må sveises, som for eksempel dørstokken, både på undersiden og inni bilen!

Det er ganske mye jobb og mye sveising.. mere en hva jeg trodde på forhånd.. Så jeg håper virkelig det blir bra!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir denne å se på veien til neste år eller? :D

hadde planer om det.. men pga huskjøp og mye planer med bilen så er nok det en fjærn drøm.. å det koster jo ikke reint lite å bygge bil heller da..

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

heihei..

Så tråden min er ikke heeeelt glemt enda! hehe

Tja.. skjer lite om dagen ettersom huset krever det jeg har av midler... Men har fått pussa opp det som skulle pusses opp og leid ut en leilighet så det er håp for at jeg kommer videre etterhvert! Men det vil nok ta litt tid.. Skal forhåpentligvis bygge garasje i sommer så jeg slipper å kjøre i 20 - 25 minutter for å komme til verkstedet!!

Btw.. ikke morty her nei..

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei..

Så tråden min er ikke heeeelt glemt enda! hehe

Tja.. skjer lite om dagen ettersom huset krever det jeg har av midler... Men har fått pussa opp det som skulle pusses opp og leid ut en leilighet så det er håp for at jeg kommer videre etterhvert! Men det vil nok ta litt tid.. Skal forhåpentligvis bygge garasje i sommer så jeg slipper å kjøre i 20 - 25 minutter for å komme til verkstedet!!

Btw.. ikke morty her nei..

glømmer aldri en tvåførtitvå :D

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

hehe.. jau.. litt treig for tia! mye av tia har gått med på min nye bruksbil som har behov får litt omsorg, kjøpt som rep objekt..

Har gjort lite med bilen pga at jeg måtte ha felgene på bilen før jeg sveiser igjen skjermene.. Må også sveise inn golf 2 hjulbuer bak!

Har fått bakdekkene (335/30/18 nei, det er ikke skrivefeil) har fått felgene å, men bakfelgene må breddes da de er 9,5" og må være 12" bred får å få på dekkene.. :partyon: Foran blir felgene beholdt som 18x9,5 med 255 eller 265 dekk, må vel ha servo antar jeg..

Samt custom spacere må lages pga japsefelger, 5x114,3..

sån ser felgene ut, samme farge!

other048.jpg

Ellers så er en switcher turbo innkjøpt, go får ca 650 - 700hk.. passer vel perfekt!

Kan vel bli noen bilder om ei stund, har blider på mobilen men har ikke gidda å kjøpe kabel til pcn enda!

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider