Gå til innhold

Bilde av stereo i 190

Gesel

Anbefalte innlegg

Får meg 190 om to uker, og skal ha inn to stk RF P312, RF T1000 forsterker og kondis i bagasjen, samt. frontsett og spiller..

Det jeg lurte på om folk kunne postet bilde av anlegget sitt? Trenger litt inspirasjon (nei, skal ikke stjele ideene deres :) ) ettersom jeg aldri har bygget i MB før :)

Kjører tysker med turbo og drag på alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er surt er dette med at du har bensintanken plasert i seteryggen bak, dette kan du delvis løse som E321 sa med å legge subporter i hatthylla, selv har jeg 2x10" Xzoundere baki der og det kunne vært bedre for å si det sånn, har planer om å bygge om helt baki der da :) Men lykke til med bilen

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
kan jo sette subben i hattehylla da.... men da må du nok skjære litt.

Jeg ville ha skaffet meg et skikkelig 10" subber og montert den i midten av hatthylla , altså der førstehjelpe luke er..

MAN trenger ikke å sjære så veldig mye her nei.. Bare bittelitt i enden av hatthylla i rettning mot bakruta!!

SÅ lagde jeg en monterings plate av sponn , brukte 12mm da.. Men bør vel bruke en 16mm, holder det. Denne dekka bare rundt hele førstehjelps luka og ikke no mer..

Hadde dempa og tette resten med dempematter osv i hatthylla..

Så trekte jeg opp den med sort kunstskinn og feste subben først i plata og monterte hele subben med plata rett i hatthylla med gjennom gåendene skurer m/muttere.. 8stk brukter a 4 pr side..

SÅ måtte jeg fikse litt originale hatthylla litt.. fjerna trekket på den og skjærte like mye der som ble gjort på hatthylla slik at org. hatthylla trekket passa.

Så trekte je opp den i samme kunstskinnet og la den på plass rundt subben!

Neste steg var da å bygge ei kasse rett under subben, festa det, tette rundt i kasse og lagde bakveggen avtar bar og lettere tilgang til subben osv..

Brukte en skikkelig bra god Hi-Fi basser Peerless Resolution 10" , siden den ikke trengte mer enn 14liter lukket kasse!

Hvis man har en BRA 1 stk 10" og BRA forsterkere og justerte dette riktig , så trenger men ikke flere bassere syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider