Gå til innhold

Topics og late folk.

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

Ikke for å være imot de fleste her..

Tenker litt på "Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar.."

Så, om de som har kjøpt seg en Golf II, og er ganske blanke.. de får ikke lov å stille det vi ser på som enkle spørsmål?

F.eks hvordan få av dørpanel og hvordan bytte stoler osv..

Et offentlig forum med god statistikk vil alltid være rotete med mindre moderatorer rydder jevnlig..

Å sitte å lage regler på hvordan man skal skrive her på forumet syns jeg blir feil..

Har sett forskjellig som pirking på skrivefeil, dialekt, hvor detaljert det bør bli forklart..

De minst aktive trådene havner jo nederst og bort fra "hovedsiden" så jeg kan ikke se problemet.. At plass skal være et problem skjønner jeg heller ikke, det er kun tekst, og det skal mye tekst til for å oppnå 1mb..

Det jeg syns burde bli tatt opp er bildestørrelse..

Ser bilder som over 1024 * 768px og gjerne 2-3mb store, noe som tar lang tid å laste med lav hastighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det skader å søke før man poster..

Bare bra, så slipper man 10 identiske tråder..

Men, om vedkommende ikke får svar på spørsmålet sitt når han/hun søker, og selv om spørsmålet er ganske enkelt eller om det blir dårlig forklart, så skal ikke personen bli disset for det..

Har sett mange topics og utklipte deler av tekst i denne tråden.. Det er totalt unødvendig, det er useriøst og barnslig å dra frem slikt.

Om det Golf II delen skal bli bedre, så er her mye annet å ta tak i først og fremst.. Mye dårlig oppførsel, forskjeller på Old School/90/RS og de utallige useriøse kommentarene som kommer der.. Golf II forumet er bra det, men vi har de som vi fint kunne klart oss uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at det skader å søke før man poster..

Bare bra, så slipper man 10 identiske tråder..

Men, om vedkommende ikke får svar på spørsmålet sitt når han/hun søker, og selv om spørsmålet er ganske enkelt eller om det blir dårlig forklart, så skal ikke personen bli disset for det..

Har sett mange topics og utklipte deler av tekst i denne tråden.. Det er totalt unødvendig, det er useriøst og barnslig å dra frem slikt.

Om det Golf II delen skal bli bedre, så er her mye annet å ta tak i først og fremst.. Mye dårlig oppførsel, forskjeller på Old School/90/RS og de utallige useriøse kommentarene som kommer der.. Golf II forumet er bra det, men vi har de som vi fint kunne klart oss uten..

de utklippene fra tråder og topics er her dratt ut i sammenheng for å vise hva det er snakk om. generell bruk av et forum som dette burde alle prøve å sette seg inn i og forstå.

Noe dårlig oppførsel kan det være her. men det vil alltid være svarte får i alle store familier ;) man har mulighet til å rapportere innlegg man ikke syns passer og det syns jeg alle her skal gjøre uansett hva det gjelder. I hvertfall hvis man er trådstarter. noen innlegg kan også tolkes på mange måter. mange interne køddinger blandt folk her. og mange som kjenner hverandre utenom forumet. ikke ta alt så seriøst til tider heller. så lenge det ikke går på personhets ta det med en klype salt. (gjerne litt pepper og) :p

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de utklippene fra tråder og topics er her dratt ut i sammenheng for å vise hva det er snakk om. generell bruk av et forum som dette burde alle prøve å sette seg inn i og forstå.

Noe dårlig oppførsel kan det være her. men det vil alltid være svarte får i alle store familier ;) man har mulighet til å rapportere innlegg man ikke syns passer og det syns jeg alle her skal gjøre uansett hva det gjelder. I hvertfall hvis man er trådstarter. noen innlegg kan også tolkes på mange måter. mange interne køddinger blandt folk her. og mange som kjenner hverandre utenom forumet. ikke ta alt så seriøst til tider heller. så lenge det ikke går på personhets ta det med en klype salt. (gjerne litt pepper og) :p

Utklippene og sammenhengen her i tråden kan påvirke de som står bak overskriftene og innholdet. Nå vet ikke jeg hvem som har startet de trådene, og syns det hadde vært synd om de slutter å være aktive her på forumet pga frykt for å bli stemplet som idiot når de starter en tråd.

Jeg har jo vært medlem her en stund nå, så jeg kan mønsteret med all køddingen, 90/RS/Old School og det interne..

Og slik jeg ser det så kan det bli litt mye drittslenging til tider.. Ofte de nye her på forumet som skriver "dårlige innlegg" og etter min mening så burde ikke desse køddes så altfor mye med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utklippene og sammenhengen her i tråden kan påvirke de som står bak overskriftene og innholdet. Nå vet ikke jeg hvem som har startet de trådene, og syns det hadde vært synd om de slutter å være aktive her på forumet pga frykt for å bli stemplet som idiot når de starter en tråd.

Jeg har jo vært medlem her en stund nå, så jeg kan mønsteret med all køddingen, 90/RS/Old School og det interne..

Og slik jeg ser det så kan det bli litt mye drittslenging til tider.. Ofte de nye her på forumet som skriver "dårlige innlegg" og etter min mening så burde ikke desse køddes så altfor mye med..

for min del virker det som du legger litt for mye i ting. jeg har ikke fått noen som helst følelse av at noen blir hengt ut eller slengt dritt om. hvis noen føler seg krenka av dette burde de ta en reality check.

denne tråden ble startet i det formål at faktisk folk skal se hva de burde unngå for å ikke forurense forumet. når du snakker om at det tar plass så mener jeg i den formening er at hvis noen da faktisk søker på noe slipper å få opp 239948 tråder om det samme emne istede for å finne den ene som faktisk utdyper problemstillingen de nevnte evt har.

så nå puster vi dypt inn og tar oss en kald øl i sommervarmen, ha en fin kveld folkens. :hello:

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være imot de fleste her..

Tenker litt på "Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar.."

Så, om de som har kjøpt seg en Golf II, og er ganske blanke.. de får ikke lov å stille det vi ser på som enkle spørsmål?

F.eks hvordan få av dørpanel og hvordan bytte stoler osv..

Et offentlig forum med god statistikk vil alltid være rotete med mindre moderatorer rydder jevnlig..

Å sitte å lage regler på hvordan man skal skrive her på forumet syns jeg blir feil..

Har sett forskjellig som pirking på skrivefeil, dialekt, hvor detaljert det bør bli forklart..

De minst aktive trådene havner jo nederst og bort fra "hovedsiden" så jeg kan ikke se problemet.. At plass skal være et problem skjønner jeg heller ikke, det er kun tekst, og det skal mye tekst til for å oppnå 1mb..

Det jeg syns burde bli tatt opp er bildestørrelse..

Ser bilder som over 1024 * 768px og gjerne 2-3mb store, noe som tar lang tid å laste med lav hastighet..

Nå har det seg også sånn at det er en fordel å lese forumsreglene før man begynner å buke forumet, og da står det at man skal søke man skal søke før man lager en ny tråd.

Før man lager en tråd om noe man lurer på:

Alltid bruk søkefunksjonen.

Dette er som oftest den letteste måten for deg å få svar på det du lurer på.

Når det gjelder overskrift så står det ganske enkelt i reglene at man skal skrive en tydelig overskrift som forklarer innholdet. F.eks ikke: "hjelp!!! det sa pang bak bilen", "noen som vet hva som er galt" eller "litt hjelp folkens".

Når man lager en tråd:

Tråden skal ha en tydelig overskrift som beskriver innholdet på tråden.

Her kan det være gull verdt å bruke noen ekstra sekunder på å tenke ut en så bra overskrift som mulig slik at dem som kan hjelpe deg med å gi deg svar, finner ditt innlegg fortest mulig.

Tråder med dårlige overskrifter vil bli slettet.

Dette gjelder uansett hvor mange som har svart på tråden, hva innholdet er, og når tråden har blitt startet.

Og når det kommer til dialekt/SMS-språk så går dette på seriøsiteten til brukeren. Er skikkelig slitsomt når man leser en tråd og det står så mye Z, forkortelser og overdreven tegnbruk (eller null tegnbruk i det hele tatt) at man må lese om og om igjen før man skjønner hva det står der. Selv så skriver jeg dialekt på SMS, men dette betyr ikke at jeg bruker det der det er folk som ikke bare er ifra Toten. Skrivefeil ol kan jo forekomme hvem som helst, og hvis man er dyslektiker så er det ikke no å klage på. Hender jeg sier ifra når det er sånn latterlig dialekt/SMS-språk. Dette er ikke for å være motbydelig mot den eventuelle brukeren, men kun for å hjelpe han til å skrive ordentlig, og andre folk som vil lese uten å måtte klø seg i huet 22 ganger før man begynner å skjønne hva det står. Relativt uinteressant og slitsomt å lese 144 innlegg som ikke står på best mulig bokmål/nynorsk.

Alle har lov til å utdype sin mening om ting uansett hva det er. Bare man gjør det konstruktivt og får frem det at det er din smak, ikke at det er sånn det skal være. Tenker spesielt på det sier med 90/RS/Old School stilen nå. Innlegg som det står f.eks kun "Fy fa** så stygt" "Jaja, fint det er noen som gidder å kaste bort penger på en Golf" ser jeg på som totalt unødvendig å si. Har du ikke no konstruktivt og/eller positivt å komme med så er det mye bedre å styre seg og ikke skrive no i det hele tatt.

Det var alt jeg hadde å si inntil videre:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Få litt mer liv i DIY-tråden, og få mange av standardspørsmålene inn i den, sammen med en god oversikt i første post om alt som er med i tråden? Kanskje det gjør hverdagen litt lettere? Evt også litt om hva slags deler man får tak i til G2?

Ellers er jeg helt enig med at forumet generelt skulle hatt litt ryddigere topics :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider