Gå til innhold

Golf 1.8CL - Sn0mann sin

Ranger emnet

Sn0mann

Anbefalte innlegg

Heisann!

Får starte en liten tråd om denne bilen min jeg også da,,siden alle andre har dette:p

Bilen min er en Golf 3 CL fra 1994. Den har HELE 90 hk :D og er en ekte fartsbil(eller ikke:p).

Kjøpte bilen for ca 3.5 år siden, da så den ikke ut :( forrige eier hadde sølt maling på panseret, samt kjørt bilen lengst mulig opp i ræva på andre biler slik at det skal komme mest mulig steinsprut på bilen :|

Bilen var helt "stock" når den ble kjøpt inn. SUV-style og pene 13" var noe som selvsagt var standard, pluss et meget pent og velbevart bestefar interiør :)

Når sommeren kom for 3 år siden, fikk jeg levert så mye mas i trynet av kamerater om at jeg måtte senke den / ta på felger. Da ble den seende sånn ut :

Rial VIPAH! med 40/40 senk..

1153.jpg

Etter dette har det bare ballet på seg. Har hatt 4 forskjellige lykter. Begynte med sotet, gikk så over til lexus, så til crystalclear med chromkant og til slutt, som jeg bruker nå -> crystalclear med svart kant :)

I fjor på nesten samme tiden, gikk jeg til innkjøp av noen nye felger av typen TSW Pace i dimmen 17*7 :

nr (9).jpg

samt fikk jeg også tid til å lakkere bremser osv :) se bilder under for masse dill som ble gjort :

bremser lakkert:

nr (14).jpg

potte montert:

nr (10).jpg

emblemfri grill montert:

nr (31).jpg

speil kjøpt inn(montert i fjor, tatt av i år):

nr (27).jpg

R32 emblem kjøpt inn for noe dill jeg har prøvd :)

nr (26).jpg

Og tilslutt et lite bilde som illusterer litt hvordan det så ut på bil i fjor i perioden juni-juli :

nr (7).jpg

Da tenkte jeg at nå er jeg fornøyd med bilen,..men neida, det tok ikke lange tiden før jeg var på'n igjen med å tenke på nye planer :/

Det som jeg tenkte på var nye fangere, montere speil, nytt senkesett, nye lykter, sveising av bakluke (visker og emblem, ikke skiltgrop) pluss litt dill innvendig.

Slik ble det da i august i fjor :

IM000593.JPG

Her er det montert litt av hvert. Nytt senkesett ble stappet i, supersport gewinde. Justert ned ca 115 bak og 105 foran.

Monteringen av senksettet var ikke lett :(

Skruen som holder fjærbenet oppe, foran, satt fast som bare det. Prøvde alt for å få den av, men ingenting gikk :(

Da kom en kamerat med en god idè, vi slår den løs :D

Bilder fra dette ;

Vår utradisjonelle metode:

IM000550.JPG

Endelig av(helvettes mutter :D):

IM000551.JPG

(dette er da alles Trond S som var en av de som hjalp meg med dette senkesettet :D - takk til han og de andre som hjalp :respect for en dag det var :p gode brødskiver isåfall)

Uansett..tilbake til bilen.

Pr. idag har jeg nesten nettopp fått nye felger til bilen.

Solgte mine gamle felger til en fra forumet her, og kjøpte mine nye fra enda en fra forumet.

De nye felgene er :

Brock B1 7,5*16 og 9*16 :)

Her er felgene da de stod i garasjen og ventet så spent for å bli tatt på bilen :

DSC00157.JPG

og her er dem på bilen (en stk. vegard som er fornøyd [jeg gesturerer at det OSER av kraft og ..sånt av disse felgene :P ]) - forresten knekt fingen på dette bildet:p helsikkes gaffeltruck :|

DSC00167.JPG

Har bare et bilde av felgene på bilen, og det er dårlig :( skal ta nye i dette skinnende solværet nå om ikke så lenge :D (ikke tenk på han tosken som står bak bilen :P hehe)

DSC00168.JPG

Da har jeg vist litt bilder frem til dere :)

Har (desverre) mange planer videre med denne blikkboksen :) har liggende en plast-badlook, som sikker ikke skal på, samt mye annet dill.

Har også montert vr6-interiør, golf 4 detaljer, lakkert masse interiør og litt ++ :) Kommer bilder av diverse dill dall senere :) åja..så har jeg også noen tåkelys liggende å slenge,,clear-look-type-greier..

-Sn0mann

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal skrive mer om bilen og hva som er gjort, samt stappe inn bilder sånn etterhvert,.,kanskje skrive sånn spec-liste, eller hva nå det heter :thumb

takker for alle positive innlegg her i tråden! ingen negative? :( hehe :p

wops, der var det en ja :D um, joda de tromlene skal bli lakkert i noe annet enn rød, skal ta å gjøre dem svarte eller grå,..,.litt usikker om hva som passer best her,., fant ut at det ikke ser så bra ut å brife med at jeg har tromler :) er ikke sånt folk sikler etter når man kjører forbi :p

-men kommer kanskje vr6/gti bremseteknikk etterhvert.. skal skje en god del i vinter, men detaljer røpes ikke :D ..kanskje :p

tok noen nye bilder av bilen da jeg var på hytten og slikt :

DSC00225.JPG

DSC00192.JPG

DSC00222.JPG

Skal legge ut bilder av interiør og div. andre småting etterhvert :D

..Drive Slow, Sit Low..

[o] Billaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil. åssen går det med subbing bak med felga?

tusen takk :)

vel, subbingen er der ved 4 personer, men ellers går det greit. Men skal til uka å valse i haugesund. Og da skal jeg nok justere bilen ned 2cm eller noe i den dur,.,.,kommer an på hvordan det blir :)

..Drive Slow, Sit Low..

[o] Billaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å valset bilen min hos beryktede Blåring i haugesund..det gikk så som så.. Lakken sprakk opp og det ble en bulk :| men skal tilbake og få bulken fikset på kommende mandag..

Lakkeringen tar jeg selv, det er simpelt :)

Kommer bilder av den pene valsingen senere..

et lite bilde av interiøret mitt..

Ligger forøverig et Golf IV interiør i garasjen som er nesten ferdig tilpasset :) men mangler nye dørpaneler..de jeg har nå er mindre pene violin

DSC00244.JPG

..Drive Slow, Sit Low..

[o] Billaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye senk har du på den med brock felgene?

jeg er en smule usikker, men tror det er rundt 80mm bak, og 85mm foran..sånn ~ ca

får ca 1.3 pekefinger inn mellom hjul / bue :)

foran er det bare 7.5", så der er det ikke "så farlig" hvor mye jeg senker..

kan måle og legge ut et bilde i morra til deg :)

btw, utrolig pen bil du har fått deg! Kudos:spin !!

Åssen går det med 9" foran forresten? ET?

..Drive Slow, Sit Low..

[o] Billaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider