Gå til innhold

Parklys

Ranger emnet

Hassa

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det lov med blå parklys pærer? noen sier ja..andre er ikke fullt så sikre.

ikke mas om at jeg skal søke, har søkt, og jeg ga opp etter 20 sider..

Satte i blå pærer istad..gjorde mye forandring av utseende på bilen..men alt som ser bra ut er vel som regel ikke lov i norge.:iconsm

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hva boten er da? 4 kammerater av meg spurte visst en purk om det samme..han sa det gikk greit så lenge de ikke ble brukt om kvelden... Men det er vel mer snakk om egene vurderinger om hvor strengt hver og en av de tar det.

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva politiet gjør og hva loven sier er ikke alltid samme ting.. bota for feilaktig lysbruk husker jeg ikke akkurat nå.. men er vel noen kroner sikkert.. skjønner ærlig talt ikke hva som er så kult med blå eller grønne parklys heller jeg da.. helt hvite eller med xenonaktig look kan jeg forstå

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boten for feil lysbruk er vel 2000..?

Trådstarter; Det hjelper om du vet hvor du skal søke.. :)

Finn frem Kjøretøyforskriften, der står det hvilken farge det skal være på parklysa. Tipper de skal være gule eller hvite. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boten for feil lysbruk er vel 2000..?

Trådstarter; Det hjelper om du vet hvor du skal søke.. :)

Finn frem Kjøretøyforskriften, der står det hvilken farge det skal være på parklysa. Tipper de skal være gule eller hvite. :)

En kompis fikk 2000,- for det ja. =/

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva politiet gjør og hva loven sier er ikke alltid samme ting..

hadde du lest hva jeg hadde skrevet så hadde du sett at jeg skrev netopp dette:thumb

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov å bruke blått lys utenpå bilen uansett. Dette er reservert utrykningskjøretøy.

Og det er bestemte farger de foskjellige lysen skal ha. Har opplevt tilsnakk pga blå parklys før. Ikke bot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet tok fra meg mine grønne parklys. Slapp bot siden jeg var "snill gutt" og ikke yppa eller kverulerte :p Visste jo det var ulovlig så er ikke vits å stå på krava da. Kunne bøtelagt meg for knuste lykteglass, 50% tildekket synsfelt i frontruta og manglende eksosanlegg også men slapp gratis unna :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår