Gå til innhold

Motortrøbbel, Vectra B?

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

Har en Vectra b 1,8 16v.

Det første jeg merket når jeg kjøpte Vectraen var den utrolig kraftig ventilklikkingen. Bilen har ikke kjørt mere enn 150.000 km. Ventil klikkingen er nesten konstant, selv om bilen er varm eller kald.

Men jeg tenkte ikke noe særlig over og kjøpte bilen:P

 

Men så her om dagen var jeg ute å kjørte så plutslige kom det en skikkelig knase lyd fra motorommet. Skikkelig knase lyd:P Det rare er at bilen starter og går, men det bråket noe sinnsykt fra motoren.

NAF mannen mente det kunne være noe med ventilene.

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Skal forresten åpne toppdekselet i morgen, og lurer på hva momentett er for det de små skruenen rundt toppen?

 

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NAF mannen mente det kunne være noe med ventilene" HEHEHE skikkeli skarp kniv han dær:thumb Topplokkboltene bør du skifte med tanke på strekkfastheten. Momentet på blokken husker jeg ikke i hodet, men skal spørre en som vet det

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhh??

Det er ikke strekkbolter på toppdekselet! Bare og bruke de gamle så lenge de virker ok, og momentet er ikke så veldig viktig på dekselet, bare stram til det sitter skikkelig. Men ikke så mye at du moser den nye pakningen. At ventilene tikker er helt normalt og ikke noe problem. Få heller en kyndig person på ett godkjent merkeverksted til og høre på motoren din. Kan være ett lager som er gåent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet toppdekselet i dag og gjett hva jeg så:P

Fikk litt sjokk..

Her er bildene:

 

Bilde008.jpg

Bilde009.jpg

Bilde010.jpgBilde012.jpg

 

Noen som kan forklare meg hvordan kamaksel kan knekke?

Og hva grunnen kan være?

 

Men uansett så skal det fikses, er det noe jeg kan gjøre selv?

Er det bare å dra til opel å si, "hei jeg skal ha en kamaksel"?

Sette den i motoren og kjøre?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg sak. Men du bør nok ta av toppen og sjekke om ventilene har vært i kontakt med stemplene. Dette skyldes nok et tørrkjørt lager eller defekte løftere. Sjekk om det er striper i lagerskålene. Er det tilfellet må du nok ha ny topp.

Men tikkingen du har hatt før tyder på defekte løftere. Håper dette ikke blir for dyrt. Lykke til.

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å demonere reg. reima å fikk løs kamakselene. men måtte stoppe siden jeg ikke hadde riktig verktøy. Så imorgen stikker jeg innom biltema og kjøper torx da skal jeg nok få av toppen. Var også innom Oslo Sylinderservice. Hvis det skulle være skadet stempel skulle dem evnt. bårre opp eller skaffe ny topp. Tror det blir litt dyrt:P

 

Men går det ann å sette inn en 2 liter motor å bruke de gamle motorfestene?

Har 1.8 nå.

Og mens jeg er i gang, lønner det seg eller å kjøpe sport kamakseler?

Og hvor får jeg kjøpt løse kamakseler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er løpet kjørt:P

Fikk en telefon fra Oslo sylinderservice og dem sa de ikke kunne skaffe meg kamaksler. Var visst vanskelig mente dem:S Så det har vært over en uke siden jeg har leverte toppen.

 

Hva faen skal jeg gjøre nå?

Noen på forumet som har kamaksler til overs?

 

Og hva er motorkoden på min, er en 1.8 16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er løpet kjørt:P

Fikk en telefon fra Oslo sylinderservice og dem sa de ikke kunne skaffe meg kamaksler. Var visst vanskelig mente dem:S Så det har vært over en uke siden jeg har leverte toppen.

 

Hva faen skal jeg gjøre nå?

Noen på forumet som har kamaksler til overs?

 

Og hva er motorkoden på min, er en 1.8 16?

 

Søk på kamaksler på tyske sider, evt engelske.. Der vør det være plenty å ta av.

 

Evt kan du høre med kollevold (selv om det kan ta tid)

 

En kjapp telefon til opel gir deg motorkoden din

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe rot.

 

http://www.enem.se har Kvass kam til deg "eller sportskam" og sylinderservice får ikke tak i orginal kam?hmm dra på opel og bestil en orginal kam. får den på dagen eller dagen etter. hadde kasta helle motoren og kasta in en C20Let men men :) men et lite chip hadde du kjørt fra 95% av norges befolkning. C20LET motor til salgs på blomdal oppelhugg nå http://www.opelhugg.com

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår