pinjongen Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 går det ann å ha åpent filter på b21et? tenker bare på den boksen som sitter sidna k-jeten.. trodde den kunne ha noe med noe å gjøre.. men kan jeg ha kon filter "bak" luftfilter boksen og la alt det org sitte der? så kan k-jeten sitte der den sitter... ? Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 går det ann å ha åpent filter på b21et? tenker bare på den boksen som sitter sidna k-jeten.. trodde den kunne ha noe med noe å gjøre.. men kan jeg ha kon filter "bak" luftfilter boksen og la alt det org sitte der? så kan k-jeten sitte der den sitter... ? Du vet at det orginale luftfiltret er godt for over 300hk..? Hvis det er lyden du er ute etter så kan du sikkert kjøpe et innsatsfilter som passer i boksen og ta på noen hull rundt i den nedre delen (store hull).. Det vil sikkert funke like godt med et filter før denne boksen og, men den demper nokk en del lyd! Eventuelt få tak i sprutet som sitter på b23e å bruke den "koppen" som sitter under luftmengdemåleren på den! tror den passer, å sette et åpent luftfilter på den! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 hei, pedersens selger adapter og konfilter. k&n koster fra 600kr hos han og han tar vel ca. 200kr for adapteren mener jeg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 jeg kjører med den koppen ifra b23e på min bil, og et "hitmiks" luftfilter, lyden ble ikke så mye annerledes, hvis det er den du er ute etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pinjongen Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 laget en MEGET detaljert tegning.. håper noen skjønner hva jeg tenker... eventuelt finne tytt feste til k-jet'en... det jeg lurer på er den som sitter sidna k-jet'en.. der er det en plate inni som går opp og ned ved gass og vakum.. men jeg lurer på om den trengs? at jeg bare kan smøre på en filter før turboen og drite i den... Siter > Suzuki Pv50 Turbo *havarert på låven* > Datsun Pickup (ukjent slag) *Spiker* > Volvo 240 Tic *Traded* > BMW 520i *Til Salgs!* > Nissan Sunny 1,6 SLX *Go'bilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 laget en MEGET detaljert tegning.. håper noen skjønner hva jeg tenker... eventuelt finne tytt feste til k-jet'en... det jeg lurer på er den som sitter sidna k-jet'en.. der er det en plate inni som går opp og ned ved gass og vakum.. men jeg lurer på om den trengs? at jeg bare kan smøre på en filter før turboen og drite i den... nei.. den kan du ikke fjærne.. det er den som føler på hvor mye luft motoren suger, og videre forteller sprutet hvor mye bensin den trenger... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg