Gå til innhold

tysk tüv, kristiansand

Ranger emnet

Strenuous

Anbefalte innlegg

ikke bra..

kompis av meg skulle vise R6`en sin som han måtte strupe ned. han hadde TUV papirer på potta og en lapp i fra oves yamaha om at det var montrt godkjent strupesett.

men alikavell gikk den ikke igjennom, han måtte ut på motorteknikk og benke sykkelen og komme med benke papirene før den gikk igjennom..

hva er det du skal godkjenne egentlig?

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bra..

kompis av meg skulle vise R6`en sin som han måtte strupe ned. han hadde TUV papirer på potta og en lapp i fra oves yamaha om at det var montrt godkjent strupesett.

men alikavell gikk den ikke igjennom, han måtte ut på motorteknikk og benke sykkelen og komme med benke papirene før den gikk igjennom..

hva er det du skal godkjenne egentlig?

huff.. nei det skal ikke være lett! Jeg har et senkesett som helst skulle vært godkjent!

'92 BMW 325 iA Coupe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet på evje er greie også, de er gode til å lese tysk au :)

Jeg godkjente senkesettet mitt der

Hørtes bra ut! senkesett jeg også må fikse.. og er ikke lange turen opp der..og er man først der oppe kan man ta turen innom hytta :P

er det noe spess man trenger annet enn papirene egentlig? har hatt firehjuls-kontroll også..

I Kristiansand leser ikke kontrollørene tysk. Dermed er papirer med tysk tekst like mye verd som papiret det er skrevet på for dem. Arendal kan hjelpe deg.

Går på skole i Grimstad, så om ikke jeg kommer meg til Evje, så kan jeg jo prøve dem i Arendal:)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov o nekte tyske tuv papirer so lenge vi er med i eos !

Kikk litt i regelverket.. :)

Der står det svart på hvitt at de har lov til å kreve godkjenningspapirer oversatt til et nordisk språk. Så om du har litt god tid, så kan det være kjekt å få det oversatt til Islandsk, og se hvordan dem reagerer.. :D

Angående hva du må ha i orden for å få senkesett godkjent, her er smørbrødlista du i verste fall kan få slengt mot deg.. :)

http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der står det svart på hvitt at de har lov til å kreve godkjenningspapirer oversatt til et nordisk språk. Så om du har litt god tid, så kan det være kjekt å få det oversatt til Islandsk, og se hvordan dem reagerer.. :D

Det hadde ikke funka, det står nemlig at de har rett til å få det oversatt til norsk med mindre det allerede foreligger på norsk, svensk eller dansk ;)

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke funka, det står nemlig at de har rett til å få det oversatt til norsk med mindre det allerede foreligger på norsk, svensk eller dansk ;)

Å. :)

Da husker jeg feil, trodde det stod at dem kunne få det oversatt til et nordisk et.

Har du link til regelverket..? :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. :)

Da husker jeg feil, trodde det stod at dem kunne få det oversatt til et nordisk et.

Har du link til regelverket..? :)

Bevitnelsen/dokumentasjonen kan kreves oversatt til norsk hvis den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19941004-0918.html, under §6-9, "Søknad om godkjenning".

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hva du må ha i orden for å få senkesett godkjent, her er smørbrødlista du i verste fall kan få slengt mot deg.. :)

http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf

tusen takk for den lista!

pleier de å være vanskelige med felger egentlig? mine sommerfelger er akkurat på kanten..og har ingen papirer på dem.. eu kontrollen min er i mars, så da kjører jeg vinterfelg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med mindre du kjører på piggdekk om vinteren så er det ingen som kan nekte deg å godkjenne senkesett på piggfrie vinterdekk om sommeren :P har selv vært på tvilstrangsynet å godkjent ting og tang og -hver eneste gang- så spørr dem om det faktisk er de felga jeg viser den på jeg bruker til vanlig :P ( sist var det 13" vinterfelga til muttern ) :P

- 92 Vento 1.8

- 88 Golf2 GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider