Strenuous Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Noen her som har peiling på hvordan biltilsynet i kristiansand stiller seg til tyske tüv-papirer? Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 ikke bra.. kompis av meg skulle vise R6`en sin som han måtte strupe ned. han hadde TUV papirer på potta og en lapp i fra oves yamaha om at det var montrt godkjent strupesett. men alikavell gikk den ikke igjennom, han måtte ut på motorteknikk og benke sykkelen og komme med benke papirene før den gikk igjennom.. hva er det du skal godkjenne egentlig? Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 I Kristiansand leser ikke kontrollørene tysk. Dermed er papirer med tysk tekst like mye verd som papiret det er skrevet på for dem. Arendal kan hjelpe deg. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silver2k Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Biltilsynet på evje er greie også, de er gode til å lese tysk au :) Jeg godkjente senkesettet mitt der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 ikke bra.. kompis av meg skulle vise R6`en sin som han måtte strupe ned. han hadde TUV papirer på potta og en lapp i fra oves yamaha om at det var montrt godkjent strupesett. men alikavell gikk den ikke igjennom, han måtte ut på motorteknikk og benke sykkelen og komme med benke papirene før den gikk igjennom.. hva er det du skal godkjenne egentlig? huff.. nei det skal ikke være lett! Jeg har et senkesett som helst skulle vært godkjent! Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Biltilsynet på evje er greie også, de er gode til å lese tysk au :)Jeg godkjente senkesettet mitt der Hørtes bra ut! senkesett jeg også må fikse.. og er ikke lange turen opp der..og er man først der oppe kan man ta turen innom hytta :P er det noe spess man trenger annet enn papirene egentlig? har hatt firehjuls-kontroll også.. I Kristiansand leser ikke kontrollørene tysk. Dermed er papirer med tysk tekst like mye verd som papiret det er skrevet på for dem. Arendal kan hjelpe deg. Går på skole i Grimstad, så om ikke jeg kommer meg til Evje, så kan jeg jo prøve dem i Arendal:) Takk for svar! Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2wd sedan Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 De har ikke lov o nekte tyske tuv papirer so lenge vi er med i eos ! Siter X: ca 50 motoriserte kjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 De har ikke lov o nekte tyske tuv papirer so lenge vi er med i eos ! Kikk litt i regelverket.. :) Der står det svart på hvitt at de har lov til å kreve godkjenningspapirer oversatt til et nordisk språk. Så om du har litt god tid, så kan det være kjekt å få det oversatt til Islandsk, og se hvordan dem reagerer.. :D Angående hva du må ha i orden for å få senkesett godkjent, her er smørbrødlista du i verste fall kan få slengt mot deg.. :) http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Kikk litt i regelverket.. :)Der står det svart på hvitt at de har lov til å kreve godkjenningspapirer oversatt til et nordisk språk. Så om du har litt god tid, så kan det være kjekt å få det oversatt til Islandsk, og se hvordan dem reagerer.. :D Det hadde ikke funka, det står nemlig at de har rett til å få det oversatt til norsk med mindre det allerede foreligger på norsk, svensk eller dansk ;) Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Det hadde ikke funka, det står nemlig at de har rett til å få det oversatt til norsk med mindre det allerede foreligger på norsk, svensk eller dansk ;) Å. :) Da husker jeg feil, trodde det stod at dem kunne få det oversatt til et nordisk et. Har du link til regelverket..? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Å. :)Da husker jeg feil, trodde det stod at dem kunne få det oversatt til et nordisk et. Har du link til regelverket..? :) Bevitnelsen/dokumentasjonen kan kreves oversatt til norsk hvis den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19941004-0918.html, under §6-9, "Søknad om godkjenning". Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Knall, takk. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Kikk litt i regelverket.. :)Der står det svart på hvitt at de har lov til å kreve godkjenningspapirer oversatt til et nordisk språk. Så om du har litt god tid, så kan det være kjekt å få det oversatt til Islandsk, og se hvordan dem reagerer.. :D Angående hva du må ha i orden for å få senkesett godkjent, her er smørbrødlista du i verste fall kan få slengt mot deg.. :) http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf tusen takk for den lista! pleier de å være vanskelige med felger egentlig? mine sommerfelger er akkurat på kanten..og har ingen papirer på dem.. eu kontrollen min er i mars, så da kjører jeg vinterfelg :p Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icemanx Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 med mindre du kjører på piggdekk om vinteren så er det ingen som kan nekte deg å godkjenne senkesett på piggfrie vinterdekk om sommeren :P har selv vært på tvilstrangsynet å godkjent ting og tang og -hver eneste gang- så spørr dem om det faktisk er de felga jeg viser den på jeg bruker til vanlig :P ( sist var det 13" vinterfelga til muttern ) :P Siter - 92 Vento 1.8 - 88 Golf2 GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strenuous Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 hehe, nå har det seg sånn at jeg kjører pigg om vinteren :/ får vel finne på noe lurt.. eventuelt finne noen med lovlige felger jeg kan låne :P hvis ikke får jeg bare vente til jeg kan bruke piggene.. Siter '92 BMW 325 iA Coupe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg