DiNGo Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Har lurt litt på i det siste.. Støt stenger på en V8 motor.. der ligger det en enkel kam i midten? Altså under der innsug er montert? Med støtstenger så slipper man å justere ventiler vil jeg tro? Sånn som med harley davidson støtsteng motor. Og de som har peiling, har Pontiac 400 og 455 kammer i toppene eller er det pushrod (støtstenger) ? Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Ford V6'eren som stod i ganle Mustangen, hadde st0tstenger, den maatte ha ventilene justert ganske ofte, ellers brakk st0tstengene, og begynte aa slaa l0fterene skeive. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 støtstenger er til for å betjene vipparmen som står i toppen,som ijenn betjener ventilene: er ikke justerbare støtstenger,nei. du justere vippene i toppen.der er hydrolikkløftere,slik at du trenger ikke justere så ofte. ghelder dæm ALLER fleste gm/ford/crysler motorer. dog er jeglitt usikker på om det ikke er hydrolikkløftere(å bare det) på dæm aller nyeste v8ere med overlggende kammer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Har lurt litt på i det siste.. Støt stenger på en V8 motor.. der ligger det en enkel kam i midten? Altså under der innsug er montert? Med støtstenger så slipper man å justere ventiler vil jeg tro? Sånn som med harley davidson støtsteng motor. Og de som har peiling, har Pontiac 400 og 455 kammer i toppene eller er det pushrod (støtstenger) ? Pontiac lagde helt vanlige støtstangs V8ere. Eneste motoren de lagde med overligende kam var en rekke sekser. De lagde noen få V8ere med dobble overligende kamaksler, men de ble aldri solgt i noen bil. Så lenge du bruker hydraulske løftere trenger du ikke justere mer enn en gang. Min 455 har mekaniske løftere, dermed må jeg justere ca en gang pr 15 000km. Eller omtrent like ofte som jeg må bytte ventilfjærer... Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Allright. Så Pontiac 455 har mekaniske løftere. Men det går vel an å få tak i hydrauliske og bytte dette om? Gjerne med bedre kam også :) Har hørt om rollercam men har ikke helt fattet hva det betyr Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 har ikke 455`n hydraul løftere orginalt?!? en rollercam er vell ikke så bratt i løftene slik at den gir mindre motstand mot løfterene? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2006 Alle 455ene hadde hydraulske løftere orginalt. En rulleløfter har et hjul under hver løftere istede for å være flat, ergo klarer den mye brattere løft enn en vanlig løfter. Dette medfører at man kan kan bruke kammer med brattere stigning, noe som kan gi mere løft og lengere tid på maks løft, gitt samme durasjon. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.