Gå til innhold

Hva blir min neste bil?

Ranger emnet

Evjen

Anbefalte innlegg

Her kommer enda en av disse trådene dere hater så intenst, dere skal hjelpe meg å velge ny bil. Jeg hadde tenkt meg å bruke 60-70 000 kr, men jeg kan strekke meg til 110 000 hvis jeg finner noe jeg virkelig liker veldig godt, eller så kan den være billigere.

Det jeg trenger er en stor komfortabel bil, helst stasjonsvogn, men hvis baksetene kan legges ned går det til nød med sedan. Jeg driter langt pokker i vold om den er stygg som juling eller om den er så myk at den velter i svingene. Bilen skal ikke senkes og skal ikke utstyres med svære hjul så jeg blåser i om det finnes mye stylingdeler så lenge det finnes orginal deler. Diesel er et stort pluss, men det går greit med bensin også. Bilen behøver på ingen måte være rask så lenge den ikke må pines til det ytterste i oppoverbakkene.

De bilene som kanskje er mest intressante er Opel Omega, Ford Scorpio og Mercedes W124, men kom gjerne med andre forslag og begrunnelser for/imot.

omega_01.jpg

ford_scorpio_wagon1.jpg

4_1141599190659.jpg

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid Opel før og aldri igjen. Makan til rustholk skal du lete lenge etter... :rolleyes:

Naboen min har en relativt ny Vectra stasjonsvogn (ikke det nyeste karosseriet) og den sliter noe voldsomt med rust på bilen og eieren er en fyr som steller relativt godt med bilen. Han har også en Omega heter den vel og den er så rusten at det er ikke til å tro.. Hvis du kan styre unna Opel, så gjør det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt en slik ford, men jeg har kjørt opeln og merca. Og jeg kan med handa på hjerte si at Mercedes 300E med automat og skinnseter er noe av det mest behagelige jeg noensinne har kjørt.

Det eneste jeg kan komme med. Jeg ville valgt merca, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid Opel før og aldri igjen. Makan til rustholk skal du lete lenge etter... :rolleyes:

Naboen min har en relativt ny Vectra stasjonsvogn (ikke det nyeste karosseriet) og den sliter noe voldsomt med rust på bilen og eieren er en fyr som steller relativt godt med bilen. Han har også en Omega heter den vel og den er så rusten at det er ikke til å tro.. Hvis du kan styre unna Opel, så gjør det..

Er ikke så ille som du skal ha det til..

Ifølge en artikkel jeg så på dinside så var opel en av de merkene som hadde høyest gjennomsnitt alder før dem blir vraka på lik linje med mercedes som var på toppen mener jeg å huske..

Nye vectrar er hel galvaniserte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle biler ruster, men open har rekord:thumb

nja.. nye mercedesene er vel dem værste rust haugene som er.. ikke pent og se masse rust på en 2 år gammel merce til rett under 1mill. kroner.

men ja..opel har rekord :p

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at opel har "enkelte" rustproblemer..

Men det er oppsiktsvekkende at dem blir så gammle før dem blir vraka stikk i strid med det de fleste trur.

Det er veldig mange gammle opler i forhold til mange andre merker på veien legger jeg merke til etter at jeg leste artikkelen.

Så hvis du har lyst på omegan ville jeg ikke la lakkrusta stoppe deg mot kjøp:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel omega er kjempefine biler, og går som en drøm rett og slett :D

mens ford scorpio er stygge, uansett hvor mye du betaler for en, og har ofte problemer... opel har kanskje det de å, men ikke like ofte (av det jeg har opplevd).

Mens jeg har aldri sett en merchedes uten rust faktisk... de er fæle.. -.-

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider