Gå til innhold

Vakum klokke til turbo

Ranger emnet

Hilmar

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bare ta vakumklokka ifra en turbo fordeler, og montere denn på en vanlig fordeler, vil det bli greit med fortenninga?

Kjører nå med valig fordeler, og over 0,3 bar blir det tenningsbank, så derfor tenkte jeg å prøve å montere ei vakumklokke ifra en turbo motor,pga av at disse turbo fordelerene er vanskile å skaffe, men volvo kunne vist skaffe bare klokka.

Eventuelt om noen vet av en turbo fordeler med tenningsmodul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vanlig fordeler er en enkel sak og skaffe ja, men en fordeler ifra en b21 et, eller en "at" fordeler er ikke like lett.. og det er en slik jeg trenger

Jeg satte bare over vakumklokka fra en b21at på en vanlig B21a fordeler, funker fint det.. Hadde og problemer med tenningsbank over 0,3. Nå ladder jeg 0,6 uten ic. Så om du bare får tak i klokka så skal det funke fint det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsjellen på en AT\ET fordeler mot en A\E fordeler er vektene og vakumklokka for å få rett tenningskurve..er og mange som bygger "lavbusjets-turbo motor", som bruker en vanlig fordeler, sveiser fast vektene og fjærner vakum klokka og sveiser fast tenplata som blir justert av vakumklokka..slik at tenninga er fast.. og stiller tenniga en plass mellom 25-30grader fast. då går den kankje litt ruskete før laddetrykket kommer men går grett etter der..funker det og..er no verdt å prøve :)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en b230et og må bytte fordeler til blokkmontert fordeler..

kan jeg bruke en b230e/ b23e fordeler? innmaten er med elektronisk tenning men tenkte ikke koble det til, bare bruke en "tom" fordeler..

trenger litt hjelp/info, da motoren skal snart i bilen!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider