Gå til innhold

Vannkjølt turbo...

Ranger emnet

Mr. Bollocks

Anbefalte innlegg

Har montert vannkjølt turbo i 242en, men hvor skal vann inn/ut gå til.. Hvordan er det originalt på f.eks 740/940? For disse har vel vannkjølt turbo?

Har hørt at noen har vann inn til turbo fra t-stykke på ekspansjonstanken, men vet ikke hvor ut skal gå....

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at INN skal gå fra et T-stykke mellom ekspasjontanken og radiatoren.

Og UT skal tilkobles med et T-stykke mellom vannpumpa og radiatoren.

stemmer sikkert dette, har no sett det en gang i tiden:thumb

T-kobling mellom ekspasjontanken og radiator det er inn og ut skal på mellom radiator og vannpumpe som v242tic sier:)

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en oljekjøler, vannavkjølt oljekjøler..

den monteres en lite "klosse" mellom oljefilteret og feste til oljefilteret, er ca 6-7cm tykk.. *har ikke sjekket om det vil passe når man monterer motoren i bilen, bare prøvemontert på motoren nå når den stå i bukk*

det har stått på en Turbodiesel-motor..

har det noe for seg å montere en slik?

tenkte jeg skulle montere det på b230et'n, har en "vanlig" oljekjøler også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en oljekjøler, vannavkjølt oljekjøler..

den monteres en lite "klosse" mellom oljefilteret og feste til oljefilteret, er ca 6-7cm tykk.. *har ikke sjekket om det vil passe når man monterer motoren i bilen, bare prøvemontert på motoren nå når den stå i bukk*

det har stått på en Turbodiesel-motor..

har det noe for seg å montere en slik?

tenkte jeg skulle montere det på b230et'n, har en "vanlig" oljekjøler også..

Det funker greit. Trenger vel ikke 'vanlig' oljekjøler i kombinasjon med det der.

noen som veit kor en får kjøpt slik turbo med vannkjøling?

og kas biler dei er orginalt sitter i?

har leita litt etter turbo med vannkjøling....

Fikk GIK sats for TB0313 i 240 Turbo med vannkjølt eksoshus.

Er det 740 Turbo som har TB0368 da? Den tror jeg er vannkjølt.

Alle nye turboer (kanskje ikke billigskit) har vannkjøling.

Takker!! Men må jeg altså ha den runde ekspansjonstanken? Hvor får jeg tak i det? Har 740/940 sånn?

Går fint an å bruke den vanlige tanken.. men klart så er den lille runde mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker greit. Trenger vel ikke 'vanlig' oljekjøler i kombinasjon med det der.QUOTE]

en "vanlig kjøler, kjøler vell bedre? men jeg skal se om ikke jeg får montert den tilleggskjøleren;) skal ta bilde av den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...