Gå til innhold

Boble 1200 '73: prisant. + pris på deler til den + lakkering

Ranger emnet

purity

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag hatt meg en titt på en Boble (1200 '73), og ville gjerne hatt en prisantydning fra kjennere.

Bilen er lakket oransj, hjemmelakka med pensel, og er derfor ganske stygg i lakken. Du kan se tydelige "renn" flere plasser, og det er også blitt lakket over med noe som ser ut som en lysere lakk i områder, det ser ut som om det er blitt brukt maskeringstape rundt området for så å rive av denne, pga. de rette kantene. Karosseriet har ikke større rustskader, kun litt smått rundt om kring på utsatte steder. Den høyre frontlykta har derimot en del rust på seg, dette har også smittet noe over på selve karroseriet. Lykta har fått noe steinsprut eller noe i seg, og må antageligvis byttes. Frontruta har hvite områder nede i hvert hjørne, jeg regner med at dette ikke går igjennom EU-kontroll?

Ellers er takgrinda i god behold, selv om den ikke skinner i det hele tatt lenger. Støtfangerene er lakket matt svart, noe jeg ikke liker, disse må krommes/fornikles/noe lignende.

Den har ikke mye rust på understellet, ganske fin der egentlig, den er også kjørt relativt lite (under 90 000), så dette er nok grunnen til det. Motor og girkasse var også ganske ok, han hadde verken problem med at giren fallt ut av 1. og R eller at motoren brukte mye olje.

Når vi passerte 90 km/t begynnte bilen/rattet å vibrere, men har hørt at dette er vanlig på Bobler? Han sa også at sommerhjulene ikke var helt balansert, og at de kunne vibrer i svinger med små humper i. Sommerdekkene er ganske slitt, og pappa sa at minst to av de måtte antageligvis kjøpes nye, og felgene til vinterhjulene var nesten rustet vekk.

De fleste pakninger (rundt vinduer osv) var helt morknet, og bør kansje skiftes. Detaljlistene rundt om på bilen kan også gjerne byttes, siden de ikke ser så aller best ut.

Hvor mye bør jeg gi for denne Boblen?

Videre lurte på omtrent hvor mye det vil koste å kjøpe følgende deler til Boblen, det er deler som det kan være aktuellt å kjøpe om jeg kjøper Boblen beskrevet ovenfor.

- 1 Frontlykt (krommet/fornikle/noe)(høyre om det er viktig)

- Frontrute

- 4 stk felger m/vinterdekk

- 2 stk sommerdekk

- Pakninger (rundt vinduer osv)

- Detaljlister til hele eksteriøret

Skriv gjerne opp enkeltpriser da jeg ikke er sikker på om alt er helt nødvendig i første omgang.

Det siste jeg lurte på er hvor mye det vil koste meg å få bilen (utsiden) lakkert på et profft verksted? For å gjøre det billigst mulig gjør jeg gjerne allt forarbeid som pussing osv. selv.

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By fyrn ca 3 k først så får du høre hvor det ligger ann. At den rister i 90 er helt normalt, er vel ca 6 kg trykk på fremhjulene i den farta. Bobla e en bil som e veldi lett å arti å skru på, du kan gjøre den helt personli liksom, får lett tak i alt av deler. Hot Shop er bra, men jeg brukte en fyr i Fredrikstad ( tror jeg det var) vw-service eller nå sånt het det. han hadde stålkontroll på alt av deler å tilbehør. Kan finne info om han hvis du kjøper. Har vært show å hørt om du kjøpte eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000? 5000?

Fyren har selv sagt en pris på 18000, men jeg skal ta kontakt med han og høre litt om han ikke går med på en lavere pris...

Tror kansje det blir litt mye arbeid for meg å holde denne Boble, iom. at det er den første bilen jeg har, men jeg skal tenke litt på det... Kunne jo også vært greit å bare kjøpe en Toyota Camri eller noe som går og går og går...

- 1967 Boble

- 1971 Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000? 5000?

Fyren har selv sagt en pris på 18000, men jeg skal ta kontakt med han og høre litt om han ikke går med på en lavere pris...

Tror kansje det blir litt mye arbeid for meg å holde denne Boble, iom. at det er den første bilen jeg har, men jeg skal tenke litt på det... Kunne jo også vært greit å bare kjøpe en Toyota Camri eller noe som går og går og går...

Nei nei, mye kulere og kjøpe boble! Hvis han har satt en pris på hele 18 høvdinger synes jeg det er litt mye. Er noen fine bobler ute på finn osv som utifra bildet og beskrivelse er bedre enn den du ser på og til en billigere penge.

Og hvis du skal punge ut 18000 + lakkering kan det begynne og nærme seg 30000 og det er litt mye for en boble etter min mening.

Lada 2107 1600s 86'

Boble 53'

Mercedes Benz W123 76'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000? 5000?

Synes prishopp fra 3-5 og 18.000 er mye!

sliter med å få den så billigt tror jeg...

Å den bilen trenger tydligvis endel jobb...

Kan du fikse det selv,? må du spørre deg selv om?

Å så må/bør du sette deg ned å regne litt på hva ting koster...

Har du garageplass å jobbe i?

Treneger du bil NÅ?

Har du kroner til bare EN bil, så ville jeg valgt Toyota bil først....

Å så frede den for montering av krimskrams....å anne bråte....

Si du får en ferdig regga bil for ca 10, da kan du kjøre billingt og bra å slippe å skru, for den går jo bestandig....

SÅ, når økonominen er tilbake å du finner ut at du vil ha en kosebil....

Ja ,da er det på tide å kjøpe leketøy....

Har selv en knøtt liten 85 Starlet som frakter meg rundt ditt jeg skal, å bare kjøre,kjøre...kult? nei... men frykteligt praktisk.....

Så er det også litt stas å kjøre gobil når jeg får lyst til det...for den står klar...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes prishopp fra 3-5 og 18.000 er mye!

sliter med å få den så billigt tror jeg...

Å den bilen trenger tydligvis endel jobb...

Kan du fikse det selv,? må du spørre deg selv om?

Å så må/bør du sette deg ned å regne litt på hva ting koster...

Har du garageplass å jobbe i?

Treneger du bil NÅ?

Har du kroner til bare EN bil, så ville jeg valgt Toyota bil først....

Å så frede den for montering av krimskrams....å anne bråte....

Si du får en ferdig regga bil for ca 10, da kan du kjøre billingt og bra å slippe å skru, for den går jo bestandig....

SÅ, når økonominen er tilbake å du finner ut at du vil ha en kosebil....

Ja ,da er det på tide å kjøpe leketøy....

Har selv en knøtt liten 85 Starlet som frakter meg rundt ditt jeg skal, å bare kjøre,kjøre...kult? nei... men frykteligt praktisk.....

Så er det også litt stas å kjøre gobil når jeg får lyst til det...for den står klar...

Vel skrevet innlegg! Dette burde alle tenke på før de handler bil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på finn finner du en drøss med bobler til rundt 10k så å gi 18 lapper for det er syns jeg er unødvendig mye, som nevnt tidligere, du får faktisk ok bobler til den prisen. Trolig en fyr som har fått med seg at boble er veldig populært og tror han kan tjene fett på det. finn deg en boble som er ren og pen i karroseri og legg litt penger i å kjøpe glasfiber skjermer,panser ect. Da blir mest å demontere for så å sette opp igjen og du slipper å få rust om mnd/år.

Vil legge til at etter min mening så syns jeg at det mest lønnsomme faktisk er å kjøpe en boble som er i ok bruksstand. Du tjener ikke mye på å hente opp en slik bil som du har funnet der. Alle delene du kommer til å bytte ut vil utifra min regning(kommer jo selvfølgerlig helt ann på hvor heldig du er) så er det like greit å skaffe seg noe som ikke alt må fikses på.

vw service i fredrikstad er kjempe bra, hyggelig fyr, bra service, stort utvalg, høy kompetanse og en ok pris.

og ikke glem at når du skal se på bil må du se etter alt som er gærnt, ikke hvor mye kult du kan gjøre!

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider