Gå til innhold

Fredrick's lille Passat GT prosjekt!

Ranger emnet

tazie

Anbefalte innlegg

Var vel på tide med med et aldri så lite anlegg i passaten, så jeg gikk til innkjøp at diverse stash;

1stk dynaBel DY9410 subwoofer

1stk dynaBel BF1702 forsterker

1stk SAGA USC9980 forsterker

1 stk Peerless Resolution 6"+1" komponent sett

1stk Pioneer DEH-P70BT headunit

Fiksa litt rabatter på dynabel.no, så ble det meste derifra ;)

Dette er første gang jeg prøver meg på noe slikt, og med det tatt i betraktning, så syns jeg det ble ganske greit! har ikke fått tatt så veldig mye bilder, men det er noe. Here we go:

Dette er da skjønnheten :D

1.jpg

Prosjektet vil ta ca 50% av bagasjeromsplassen min, så og jeg begynte med og skjære til en plate til og ha i bunnen. Jeg klarte selvfølgelig (selv etter beregninger :P) og skru en skrue tvers igjennom luftslangen til sentrallåsen, og heelt inntil der hvor den forsvant inn i veggen... :watchout Men jeg fikk etter litt plundring lappet den sammen igjen..

2.jpg

Selv om denne plata ikke kom til og syntes noe særlig, så valgte jeg og trekke den inn fordet, skal man først gjøre det, får man gjøre det ordentlig! ;)

3.jpg

Det neste jeg gjorde var og skru fast forsterkerene og basseren på plata. Samt kle inn kassa mi, sleit litt med det da :P

4.jpg

Så gikk jeg igang med og skjære til plata som skulle ligge oppå forsterkerene.

De små hullene er til noen vifter :) Jeg sleit litt med og finne ut nøyaktig hvor hullene til forsterkerene skulle skjæres ut, så jeg tok rett og slett og la maskeringsteip langs kanten på forsterkerene, med limsiden opp. Så presset jeg plata nedpå slik at tapen festet seg på dem, og.. Voila! En mal! :)

5.jpg

Og kle den inn!

6.jpg

Her er resultatet av topp-plata, med viftene montert.

7.jpg

Og her er vel egentlig et par bilder av det ferdige resultatet :)

8.jpg

9.jpg

Dette var da mitt første bilstereo-prosjekt. Håper på noen tilbakemeldinger! :)

-1990 Mazda 626 GLX Coupè 2.2i

x1989 VW Passat 1.8 GT Stasjonsvogn stjælt..

x1986 Toyota Corolla DX 1.3 vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel og pen install :) Hvordan låter det?

Er du ferdig med frontsett og eller?

Viss jeg skal utsette på noe må det kanskje være om bunnplata er godt nok festet? Og jeg synes festingen av subkassen ser litt spinkel ut, den subben er veldig tung og kan komme fort om du krasjer dessverre.

Men jeg synes det ble bra som før installasjon jeg :) Stå på videre!

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel og pen install :) Hvordan låter det?

Er du ferdig med frontsett og eller?

Viss jeg skal utsette på noe må det kanskje være om bunnplata er godt nok festet? Og jeg synes festingen av subkassen ser litt spinkel ut, den subben er veldig tung og kan komme fort om du krasjer dessverre.

Men jeg synes det ble bra som før installasjon jeg :) Stå på videre!

Herregud.. har jo glemt og legge ut bilder av frontsettet da.. :P her har du noen! :) Er også gjort veldig enkelt, "infelt" i dørene, på en ganske enkel måte! Skal prøve og finne på noe litt kulere med diskantene etter hvert..

Du har vel rett ang, subben.. Tror jeg skal sette på et par sånne vinkler til idag. Best og være på den sikre siden. Men bunnplata tror jeg ikke går noen steder, er festet med 6stk skruer ned i karosseriet. Men de er bare ikke skrudd til enda på bildene :)

10.jpg

ble pent dette :) er du fornøyd med lyden og allle komponentene fra dynBel eller :)

Tusen takk! Lyd og kvalitet til dynabel sine produkter jeg jeg veldig fornøyd med ja. Hadde også en russebil med et ganske fett anlegg fra dynabel. Syntes det er utrolig bra hva du får til den prisen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du får gjort noe smart med diskantene blir jo dette veldig bra! :)

Bra å høre at du tar sikkerheten på alvor også.

Jah.. har ikke lyst at sideman skal få 40kg baskasse i bakhodet heller...

ikke negativt ment,men du skulle ikke flyttet subben, helt intill baksetet?? og heller lage den plata forran? Ellers syntes jeg det her så helt topp ut! ;)

Joa.. har vel tenkt på det, men får se hvor mye mer jeg gidder og modde på det nå, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i ei stasjonsvogn er det ikke fordelaktig å ha subben helt inntil seteryggen. kan legge ut et bilde her dersom det skulle være av interesse hvordan en kompis av meg gjorde det for max lyd.

Gjerne legg ut bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider