Sten-Elias Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Heisann! Har gått til anskaffelse av en Kadett C Coupe Rally 2.0E. Den er godt brukt, så eg har masse arbeid foran meg. Både mekanisk og kaross. En del rust hist og her. Meningen er å få den strøken. Men den har blitt brukt til rally i Sverige, så dem har sviset diffen på den. Den følgte en Manta GSI diff med. Denne skal visstnok vær orginal til denne bilen, men problemet kommer når eg skal putte den oppi. Den går ikke oppi. Kronhjulet er for stort, så eg antar at det er feil utveksling. Noen som vet hvilken utvekling man må ha for å få dette til å passe ihop? Det er nok en 1600 bakaksling på denne bilen. Mvh Sten Elias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 er det krengnings stag på den så er det det! har en 1600 aksling med gsi spærre diff så d skal da gå!!!? Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten-Elias Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Ja, det er krengingstag på den. Men eg har en "feeling" av at kronhjulet er for stort. Mener at det er ikke alle utvekslinger som passer i denne diffen når man bruker Manta GSI diff. Setter jeg diffene ved siden av hverandre på et plant bord, så er flensen høyere på Manta diffen enn den diffen som stod i. Dermed når man putter Manta diffen opp diffhuset, så står den og vipper på piniongen. Rota meg borti en tysk nettside, men forsto ikke alt, men der var det nevnt at man måtte ha 3.18 eller 3.44 i utveksling for å få det til å passe. Eg er ikke sikkert hvordan man regner ut utvekslingen. Noen som vet det? Mvh Sten Elias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Kronhjul / pinjong = Utveksling:1 Les litt her også. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Gsi sperra er 3.44 har jeg hørt, men den andre vet jeg ikke. Vet ikke om den sia her er til å stole på, men står utvekslingene på de forskjellige kadettene her: 1.6 skal i følge denne sia ha 3.89 : http://www.globalcar.com/datasheet/Opel/OpelKadett.htm Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 er det krengnings stag på den så er det det! har en 1600 aksling med gsi spærre diff så d skal da gå!!!? Har krengnings stag på min 1200 aksling å, men ikke til Ascona a akslingen.. E det samme krengestag til Ascona B som til Ascona A? Eventuelt kor æ kan hente krengestag ifra som passe ascona a akslingen. 1600akslingen Sorry OffTopic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LANO Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 du har 2 forskjellige differ til gsi. Jeg har 2 kadett aksler liggende med forskjellige differ. den ene er 3,67 den andre er 3,89.. kronhjulet er vel ca 3,5mm lavere til den ene utv, husker ikke hvilken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Bortsett fra antall tenner, så er det forskjell på høyden på disse to typene: 3.44:1 og 3.67/3.89:1, der den første er den "laveste" av disse. For bruk av 3.44:1 sperre på 3.67/3.89:1 diff så må du altså bytte kronhjul, og shimse det ut 3.5mm. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten-Elias Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Da skal eg satse på å få tak i 3,44 kronhjul, samt 3,5mm med shims. Høres ut som en god plan det. Imens eg venter på det, så får eg svise rust....Er SÅ lei av rust nå... Bestillte forresten nye orginale foringer til bakakslingen i Tyskland, men lurer på om det er til 1200 akslingen eg har kjøpt :) 10 stk. men det er bare 2-3 som eg kjenner igjen av dei som står på min aksling. Takk for at dere giddet og svare. :) Mvh Sten Elias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 hvis det er vanlig manta gsi sperre så er det 3.44:1 kronhjul OG pinjong som er orginalt til sperra. ved bruk på f.eks 3.67 så må den shimses ut 3.5mm fra kronhjulet. få noen som kan dette til å bygge aksel til deg om du ska bytte utveksling, for det er viktig at pinjongen har riktig rullemotstand og er shimset rett ut og inn på kronhjulet. å få trixa kronhjulet rett sideveis går an å få til selv men er greiest å levere alt til en som har snøring på det. Hva står det på sperra di? om det står 4061004078 70151 s40 så er det en 3.44:1 diffbrems. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 husk også at kronhjul og pinjong hører sammen! viktig å bruke de som har vært sammen siden alt var nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.