Gå til innhold

Sentrallås..

Ranger emnet

killerFly

Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn orginal sentral lås til 240 og skulle sette meg ned i dag å innstalere. Da jeg oppdaget at det var lettere sagt enn gjort! :( Noen som har en innstalasjons veiledning til å innstalere sentrallås til 240??

Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her..

Proskjektsiden og oversikt over bilene..

http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom det er en org.. er det jo "nesten" bare plugg and lock :thumb

du trenger vell alle delene selv om det er fra en 245?? har du ikke bakluke som er kjekk å kunne låse og låse opp og 4 døre? :P

jeg monterte centrallås i framdørene på min 240..

hentet delene fra en civic.. :iconsm

tok noen stenger å koblet på stanga til som man låser bilen innvendig med.. satt en klemme på staget fra låsemotoren og på det org staget.. og la styringen i over pedalene.. la seff ledninger ut i dørene, men var ganske fort jort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er jo ganske greit! Men jeg så det var forskjell på stagene som gikk ut av motorene! Så jeg lurte på om det hva forsjell på hva dører di skulle i! Og så lurte jeg på hva av di motorene som egentlig skulle gå til bakluka.. Den som skal i fører døren va jo ganske grei! Der va det bare en klemme som skulle gå runt låsesylynderen på innsiden av døren. Tror jeg kansje burde ta noen bilder av systemet! Så er det kansje litt lettere å forklare =) Eller skjønner dere hva jeg mener??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg fått tatt noen bilder!!

Denne fant jeg ut av! Denne skal være runt låse sylinderen på førersiden.

i80408906_52638_6.jpg

Men er va jeg i stuss om hva pumpe som går til hva dør?? For her va det forskjell på alle fire pumpene! og så lurte jeg på hva av di som har lagt i bakluken på denne 245 varevognen!!

i80185905_33576_6.jpg

Så lurte jeg på hva dette er? Og hvor den skal stå?? Om det er fremdørene eller bakdørene? Tror det er bakdørene!

i80418907_91237_6.jpg

Og hva dette er?? Den er mye lik som den andre, men det er litt forskjell på den! Og hva dør den skal i??

i80186906_70689_6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. de to nederste bildene..

den stanga med fjær på er til selve utvendige dørhåndtaket ditt..den andre stanga ser ut som er innvedig dørhåndtak..

ikke skyt meg om dette er feil:) tidlig på marran ennå :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg fått tatt noen bilder!!

Så lurte jeg på hva dette er? Og hvor den skal stå?? Om det er fremdørene eller bakdørene? Tror det er bakdørene!

i80418907_91237_6.jpg

Og hva dette er?? Den er mye lik som den andre, men det er litt forskjell på den! Og hva dør den skal i??

i80186906_70689_6.jpg

Er nok til bakdørene.

Men, du trenger ikke bytte disse delene, da de er de identiske med de du sannsynligvis allerede har i dørene dine.

Du trenger bare låsmotorene, med stagene + el. koblingene.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg nesten bare kjøpt et nytt universalt sentrallås sett fra mobilsentrum.no med fjernstyring!! koster 600,- + frakt!!

Hmm, va ikke så gale d!! Så lenge di funker fint og er lett å montere! Men jeg hadde litt lyst til å få den sentalåsen som jeg hadde liggende til å funke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et nytt bilde av motorene, så det va litt tull med det forigje!

Men er va jeg i stuss om hva pumpe som går til hva dør?? For her va det forskjell på alle fire pumpene! og så lurte jeg på hva av di som har lagt i bakluken på denne 245 varevognen!!

i80185905_15062_6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...