tjekk Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 ja kjøpte jo meg en 70 camaro med nybyggd trimma 454....... etter en dag viste det seg at kammen var oppspist på 2 knaster! alt blei skifta kam løftere osv..... nye topper med det samme også... så gikk bilen i få minutter (alt etter rett innkjøring selvfølgelig) så sjedde det samme igjen på en annen knast. nå er alt nytt igjen og et annet merke framdeles mekanisk kam..... fungerer enda, men er veldig inntressert i om noen har vert borti dette?!? og hva kan det være Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 ALT for stramme ventilfjærer? Dårlig oljetilførsel til kammen? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Som nevnes her for stive ventil fjærer kan være en årsak. Blei det montert NYE løfteer også ny kan MÅ ha nye løfter ellers går det gæli. Men et annet problem i de seinere åra er at olje produsentene fjener/reduserer tilsatsene i olja blaa fosfatsyre mm som er skadelig for miljøet men nødvendig for at vanlige hydrausiske kammer skal overleve. Lang artikel om detta i Hot Rod nylig. Nå vet ikke jeg om det her er snakk om hydraulisk/mekanisk kam eller rulle kam? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 først var det hydraulisk kam så en mekanisk kam så en mekanisk kam av anet merke.... den siste har vart siden lørdagen uten å gått istykker nå da.... kjører på quekerstae eller hvordan det skrives.... ifra amcar shappa på tiller i trondheim Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Oljetrykket er bra eller? Blei blokka gjort skikkelig rein og olje kanalene blåst reine etter evt. maskinering/før montering? Hvor mye trykk er det på v.fjærene da? Kan det være noe som tar i noe sted, for eks vippene i toppdekslene, det burde jo høres da men uansett, noe annet lignende. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 7 bar oljetrykk. blokka blei koka å reingjort på cylinder og motorservice hær i trondheim. aner ikke hva det er av trykk på fjærene..... Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Oljetrykk målt på tomgang eller når du kjører? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 Hvordan ble motoren innkjørt da? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 7bar oljetrykk?? Kødder du? Hvorfor i alle dager skulle du ha 100psi oljetrykk på en gatemotor? Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HATTIS Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Sjekk ventilsystemet ditt så du ikke har ventilfjær-binding. Hvilken utveksling er det på vippearmene? Løft på kammen? Oljetrykket hørtes også ganske høyt ut. Har hørt at en grunnregel er 0,7- 1kg/cm2 trykk pr 1000 omdreininger motorturtall. Hvor høyt er maks turtall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 tok feil 70 psi var det å det på ca 1500 omdr. men altså fikkigjen bila i sta å begynnte å kakke i en ventiligjen så er vel gåen igjen kammen! så utrolig rart! blir nokk bare en søt liten 350 i bilen regner jeg med! selgers kostnad så vi får se! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2006 Jeg synes du bør demontere toppene og måle ventilfjærlengdene og fjærtrykket i komprimert tilstand. Er disse verdiene for store i forhold til den valgte kammen vil jeg tro at belastningen blir for stor. Kontrollér også oljetilførselen rundt kammen/løfterne. Uten olje blir kammen fort rund. Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Her lukter det muffins... Tror du skal gjøre som flere skriver her for her har du trolig coil bind eller manko på olje. Coil bind kan jo enkelt måles med en søkeblad bare for og konstatere om det er det men dette er jo ting MÅ sjekke med motoren i deler før man setter altr sammen. Lykke til. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juli 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 Skikkelig leit problem du har her ja. Gjør som de sier med søkerblad mellom vindingene til ventil fjæra når kammen står på maks løft. Er det samme plassen kammen går hver gang også? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2006 nei ikke samme plass. forhørte meg med han som skrur på den å den har 3 dobble ventilfjerer Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.