Gå til innhold

Chipping av en 10v?

Ranger emnet


scb

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har gjort det jeg !....

har ikke påvist det men skal vist være ca. 170 hk nå !.....

har flere som ha gjort samme men ikke merket noe forskjell , men sier min går mye bedre enn deres .... ;)

 

mye kosta den cipen a?

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eff. synd å høre at chiping av 10v ikke er verdt penga. fatter har en 2.5 10v. synes den går dårlig...er litt futt i 2.gir å starten på 3.gir...men ikke nok.

 

slenge på en 20v topp da...hehe mer jobb en det er verdt regner jeg med...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvor mye er det å hente på å fjerne kat. (om det er noe) , sette på effektanlegg og chippe? ca? 30-40hk totalt?

Jeg hadde motoren min på rulle...

 

204hk/267hk originalt.

 

eneste mods:

* ingen A/C på motoren elns.

* Custom Collector

* 3" JT Superflow

* Fjerning av kat

* Konfilter (som suger varmluft, ergo taper effekt på det!).

 

Laveste av tre runs:

242hk i motor, 219hk på drivhjul, 286.5nm.

 

Jeg ble mildt talt sjokkert.. Ringte volvo teknisk avd. og de synest ikke det hørtes rart ut. Han ene sa faktisk at motoren kunne ha 10% mer effekt enn oppgitt og at han hadde fått papirer på det, når de skulle bygge om en kompis sin bil for mange år siden.

 

Men, ja.. Det har vært diskusjoner rundt effektmålingen min, men den ble tatt hos NAF. Skal prøve flere effektmålinger, med restriktor og katalysator på motoren.

 

ps. kjørte på bf98, helsyntetisk 5w-50 olje.

 

(Da har jeg volvo 960 3.0 motoren altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde motoren min på rulle...

 

204hk/267hk originalt.

 

eneste mods:

* ingen A/C på motoren elns.

* Custom Collector

* 3" JT Superflow

* Fjerning av kat

* Konfilter (som suger varmluft, ergo taper effekt på det!).

 

Laveste av tre runs:

242hk i motor, 219hk på drivhjul, 286.5nm.

 

Jeg ble mildt talt sjokkert.. Ringte volvo teknisk avd. og de synest ikke det hørtes rart ut. Han ene sa faktisk at motoren kunne ha 10% mer effekt enn oppgitt og at han hadde fått papirer på det, når de skulle bygge om en kompis sin bil for mange år siden.

 

Men, ja.. Det har vært diskusjoner rundt effektmålingen min, men den ble tatt hos NAF. Skal prøve flere effektmålinger, med restriktor og katalysator på motoren.

 

ps. kjørte på bf98, helsyntetisk 5w-50 olje.

 

(Da har jeg volvo 960 3.0 motoren altså)

 

Så du tjente ca 60hk på det du gjorde? hehe..... da får vi se hva rart jeg finner på:D

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår