Gå til innhold

Valg av komponenter i BMW E46

Ranger emnet

Crazy-Kid

Anbefalte innlegg

Hei.. Har begynt å kikke på anlegg her nå til min BMW 318i E46 99 mod, men skjønner ikke helt hva som passer sammen osv, så hvis noen hadde giddi å satt opp et oppsett for meg til rundt 10-15k. Jeg trenger egentlig alt untatt cd-spillern for har en som er ganske bra (Sony CDX-M700R).

Har hørt om at focal er jævla bra?

Jeg hører på litt forskjellig. Rap, hip-hop, techno og rock..

Noe mere informasjon dere trenger?

Takk til alle som hjelper meg :)

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle gjerne gjort det, men det er sånn at jeg jobber fra 11-19 så da er det så vanskelig å komme seg til CB-elektro (teie) som stenger kl 17. Kunne stått opp tidligere, men alle andre vet like godt som meg hvor jævelig det er å stå opp tidlig :P Vet dem har Focal der vertfall.. Hva burde jeg regne at et realt anlegg skal koste?

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling om dette er riktig, men ser det bra ut?

http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=399&c1=102&c2=104&c3= Er bassern bra? eller burde jeg satse på den til 5500 kr? :P

http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=633&c1=112&c2=112&c3=633 bra? Trenger vel 2 kanal? En til bassern og en til høytalerne.

http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=352&c1=682&c2=107&c3=352 (2 døra forran, 2 døra bak, 2 hattehylle (vet ikke om det er org, men det er noen der vertfall fra før) )

For å si det sånn ahr null peiling å prøve å lære så hvis dere har noen linker til et sted som jeg kan lese litt så hadde det vert fint. Altså sånn rmz, ohm osv :P

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et _realt_ anlegg koster fort fra 50k og opp, men ditt budsjett strekker nok også til veldig god lyd, et frontsett og en sub er vel egentlig det du trenger + forsterkere selvsagt. Dette får du fint for 15-20 lapper, så bygger du det selv og sparer litt penger. Har dem ikke oppe på lørdager a'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja, men har jo folk baki også, men hvis jeg tar dørene forran og bak?

Så hvis jeg skjønte riktig så må jeg ha 1 kanal for hver høytaler? Altså 1 x mono for basser'en og 1 x 4 kanals for høytalerne?

Jeg trenger ikke noe mellomtone eller diskant i tillegg?

Må jeg ikke modde noe for å få inn en 6.5"? Mye arbeid? og er det verdt det?

Hvis jeg selger bilen en gang så vil jeg liksom ha litt muligheten til å selge uten anlegg :P

BMW 318i E46 *1999*

Yamaha YZ125 *2002*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok modde noe i dørene dine for å få inn 6,5, det er helt klart vært det, du kan selvsagt kjøre 10cm men da mister du en del mid-bass.

Er jo et poeng det at du skal selge bilen en eller annen gang, men med ålreit finish på dørene så er ikke det noe problem å ta ut elementene å bare selge med griller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider