Gå til innhold

Skifte a bærearm venstre sideframme. Tips?

Ranger emnet

aksel_aksel

Anbefalte innlegg

Har klart og slå skeiv bærearmen framme på venstre side på min 86 golf. Ser ikke ut til at noe som helst annet er skeivt der så tenkte nå og bytte den, noen som har no smarte tips og komme med? Har ikke skrudd på volkswagen før, no jeg bør passe på..?

En gærning fra Lommedalen,

var hardhendt på brennstoff pedalen.

Hans styring var slurven.

Han skar ut i kurven.

Med helskru i saltomortalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm,,, bærearm, mener du bærebro?

Isåfall, når du skal skru på den nye bærebroa, sørg for at den står i "normal stilling" når du fester den, slik at gummiforinger ikke blir ødelagte.

deretter, anbefaler jeg en forstillingskontroll på verkstedet, ellers kan det bli til at du sliter en del dekk.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm,,, bærearm, mener du bærebro?

Isåfall, når du skal skru på den nye bærebroa, sørg for at den står i "normal stilling" når du fester den, slik at gummiforinger ikke blir ødelagte.

deretter, anbefaler jeg en forstillingskontroll på verkstedet, ellers kan det bli til at du sliter en del dekk.

Forstillings kontroll får jeg ordna sjæl. "Normal stilling" er det rett ut til sida eller hva? Trudde det var bærearm jeg mente, er ikke helt sikker på forskjellen på bro og arm men stort sett når jeg har hørt det så sier folk arm foran og bru bak. Men er vel ikke det som er forskjellen?

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det som er forskjellen. gå på f.eks en audi a6 å se, der har du noe som heter multilink istedetfor bærebro. det består av fire (4) bærearmer istedetfor en bærebro.

bærebro er på bilen for å blant annet kunne holde bærekula.

"Normal stilling" kaller jeg det for når bilen er jekket opp og hjulet henger fritt.

Da kan du se at bærebroahenger nedover, ned mot bærekula.

Er usikker på om dette har noe å si, har aldri byttet en eneste bærebro, men er sikkert ikke noe problem :)

BTW: bak har du verken bærebro eller bærearm :)

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det som er forskjellen. gå på f.eks en audi a6 å se, der har du noe som heter multilink istedetfor bærebro. det består av fire (4) bærearmer istedetfor en bærebro.

bærebro er på bilen for å blant annet kunne holde bærekula.

"Normal stilling" kaller jeg det for når bilen er jekket opp og hjulet henger fritt.

Da kan du se at bærebroahenger nedover, ned mot bærekula.

Er usikker på om dette har noe å si, har aldri byttet en eneste bærebro, men er sikkert ikke noe problem :)

BTW: bak har du verken bærebro eller bærearm :)

hehe, takk! da veit jeg det : )

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet traversen på golfen min i går, og siden bærebruene sitter på den, måtte jeg av med begge.. det er en ting du kommer til å finne ut, det er at når du skruer løs det bakerste festet, så er der en hylse inni som du må dra ut for at brua skal bli løs fra traversen ;)

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet traversen på golfen min i går, og siden bærebruene sitter på den, måtte jeg av med begge.. det er en ting du kommer til å finne ut, det er at når du skruer løs det bakerste festet, så er der en hylse inni som du må dra ut for at brua skal bli løs fra traversen ;)

Mvh Tom

Den så jeg ikke no til når jeg tok a bærebrua, jeg bare dælja løs jeg så datt den fint a. Men kjøpte med den hylsa når jeg kjøpte nye, så jeg bare banker inn den da når jeg har fått hengt opp?

Gikk helt greit og skru a gamle, den var ganske så stuka. Men nå skal jeg ha på nye, har ikke løsna noe annet en de 2 store bolta og 3 små bolta på bærebrua som trengs får og få den a. Virker jæævla trangt og få på den nye. no tips? Så jeg kanskje slepper og kjøre vanlig rutine med masse glidemiddel, spett og slegge....

Han skar ut i kurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider