ice3d Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 På E6 mellom bardufoss og setermoen Ja, syns jeg kjente meg igjen jeg også! Har kjørt den strekka der noen ganger! Kjører Scania P93 i panserbataljonen, setermoen. Og btw, det er en skikkelig terrengbil, men altfor høy! Har holdt på å velte to-tre ganger.. Men i gjørme og lignende har den jo nok krefter til å legge seg godt ut i svingene!! :bump Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Ja, syns jeg kjente meg igjen jeg også! Har kjørt den strekka der noen ganger! Kjører Scania P93 i panserbataljonen, setermoen. Og btw, det er en skikkelig terrengbil, men altfor høy! Har holdt på å velte to-tre ganger.. Men i gjørme og lignende har den jo nok krefter til å legge seg godt ut i svingene!! :bump hehe jett om vi innfødte hate dåkk:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Skal man kjøre i terrenget er det kun en ting som gjelder... belter. Er ikke mye som stopper no sånt, selv innsjøer kan man krysse (iallfall med BV og M113) Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rukus Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Er IKKE bestendig belter som gjelder for terreng kjøring.... Skal du i steinura med mye store steiner er det gummihjul, stive aksler og sperrer som er tingen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 oki dere ikke begynn å kveruler me rukus han har rett å dessuten er han en skikkeli kverulant så hvis dere først begynner så blir dere aldri ferdi:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Finnes alltid unntak, men nå er det ikke så veldig mye steinure i norge da... Men det er j... mye myrer og skaug og bratte hellinger. KOmmer du til steinure kanman jo ofte kjøre rundt... uten en altfor stor omvei. Uansett, så er belter vinneren i terrenget, Selv om belter kan hoppe av på stubber, steiner o.l. Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rukus Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Finnes alltid unntak' date=' men nå er det ikke så veldig mye steinure i norge da... Men det er j... mye myrer og skaug og bratte hellinger. KOmmer du til steinure kanman jo ofte kjøre rundt... uten en altfor stor omvei. Uansett, så er belter vinneren i terrenget, Selv om belter kan hoppe av på stubber, steiner o.l.[/quote'] Der tar du feil!! Jeje, på'n igjenn. For det første, før dere begynner å snakker om offroad kjøring, så lær dere noe om det først! Du nevner myr, skau å bratte skråninger.... Okey, myr: har du hørt om Formula Offroad? Det er biler som kan kjøre på f.eks vann, å de klarer og forsere myrer du ALDRI vil kunne forsere med noe beltekjøretøy! Å til skau å bratte skråninger: Halloooo! Har du sett Trail bilene som går rundt om kring i Norge? Å for og ikke snakke om USA å Australia? De kjører plasser du ikke vil tenke på og kjøre med ditt beltekjøretøy! http://www.metacafe.com/watch/63338/4x4/ Her er litt formula offroad.... http://www.metacafe.com/watch/108406/f1_offroad_vs_snowmobile/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Nå snakker vi om militære kjøretøyer her da men... det vra iallfall det jeg hadde i tanken... bra linker forresten! syke greier! Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamo88 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 hehe ik kom å si at æi ik advarte dåkk mot han rukus:fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rukus Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Nå snakker vi om militære kjøretøyer her da men... det vra iallfall det jeg hadde i tanken... bra linker forresten! syke greier! Okey, men da missforsto jeg. Trodde det var snakk om alle typer kjøretøy ;) For er det snakk om det så stemmer nåkk det jeg skrev, men av Militære kjøretøy så er beltekjøretøyene best ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CasaNova Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Mmmmm, det å sitte på i en Leo2 i testløype er en opplevelse man aldri glemmer. Det å fly rundt i skauen med 50 tonn og godsiget finnes ikke maken til. Den Tatra'n som offroad.no hadde går nå for et bilbergingsfirma i Bærum. De har også to M6er som er konvertert til samma formål. GØY... Siter V8power.net 86 Vælvo 240- Bruksvogna 75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil 88 Honda px-ÆRRR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Var i forcen for noen år sida og besøkte bruttern som da vra vognfører på leo1. Fikk prøvekjøre 42 tonn med stål... det var sinnsykt fett!! Befalet lå over luka og forklarte hvordan jeg skulle gjøre ting. 17 år og testkjøring av leo, det var sinnsykt! Råeste jeg har gjort. Sto også bak tårnet i ganske greit terreng for å si det sånn. En opplevelse som det skal mye til for å matche! Nå skal jeg bruke det neste året på å kjøre M113, som jeg håper blir drit fett. Er ikke like rått som leo, men det drar seg fram "overalt", kan til og med svømme. og kjøre opp skråninger på 30 grader! (leo1 tar 35 grader...står det på papiret, men den kjører opp brattere enn det.) Nå har jo ikke forsvaret leoer igjen... der hvor jeg prøvekjørte er det nå MBer isteden...snakk om nedtur Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rukus Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Forsvaret har leo igjenn, de har leo 2 på rena ;) Ja, de kjører bratte skråniger, men det har seff med underlaget da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Joa, men når man parkerer hele panserbataljonen så er det "ikke leoer igjen". Vet at det er leo2 på rena, men det er så lite i forhold. Tragisk å parkere alle leoer da... gammelt skrog, men teknologien i siktemiddelet er faktisk bedre enn leo 2 A4. Leopard 1 A5 heter de. Er ikke no utdatert skrap, langt ifra. Bare for kostbart for budsjettet pluss at i afghanistan bruker man MBer med gitter, så da er det jo mer lønnsomt å ha opplæring på MBer isteden. Er tragisk at forsvarets knyttneve er parkert, alle hærer må ha tanks for å fungere! Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rukus Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Ja, er sant det, tragiske greier. Men nå blir MB'n erstattet av en Iveco, denne skal bli forsvarets nye "stritsvogn" Kall det hva dere vil ;) Ikke råd til det i budsjettet ja, det er jo for at på slutten av 1990 tallet så ble det ferdigstilt 3 nye fort i norge, til en prislapp på 1 milliard ( ! ) hver! Disse er så å si aldri brukt, såe...forsvaret har rare måter å bruke penger på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg