ealoken Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 BTRen skal stå på 2.8bar + ladetrykk dvs 3.8bar i dette tilfellet. det beste er å skaffe seg en bredbåndslamda, så ser du fort om den får for lite \ mye bensin. om jeg ikke har tatt helt feil. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 BTRen skal stå på 2.8bar + ladetrykk dvs 3.8bar i dette tilfellet. det beste er å skaffe seg en bredbåndslamda, så ser du fort om den får for lite \ mye bensin.om jeg ikke har tatt helt feil. det er på tomgang? skal ringe til han eg:) takker for hjelpa:respect til deg ealoken Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 på 3,8 bar dovna den vekk på turtall men kom igjen, stilte ned til 3,6 funka den som bare det. od kaklelyden forsvant nesten var ikkje så mye, men ka skal egentlig den Btr'en stå på når bilen går på tomgang? Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 bare hyggelig vettu :) men be han kjøre på 0.9 og muligens stille opp fortenninga en grad ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 bare hyggelig vettu :)men be han kjøre på 0.9 og muligens stille opp fortenninga en grad ;) skal si det til han:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 for det første: stille opp fortenninga en grad - på B230ET?! hvis meg hvordan, Sherlock! for det andre: Tror du drikker litt ang. innstillingen av btr, han har jo ikke nevnt noe om større dyser eller.no så da er jo den vanlige innstillingen på volvo 3bar på tomgang uten vakuumslangen innkoblet, noe de allerede har fra fabrikk. sist men ikke minst: jeg håper bilen er chippet. B230ET på 1bar på originalchip er vel omtrent like liv laga som å si "ja du ser feit ut i den kjolen kjære..." :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 for det første: stille opp fortenninga en grad - på B230ET?! hvis meg hvordan, Sherlock! for det andre: Tror du drikker litt ang. innstillingen av btr, han har jo ikke nevnt noe om større dyser eller.no så da er jo den vanlige innstillingen på volvo 3bar på tomgang uten vakuumslangen innkoblet, noe de allerede har fra fabrikk. sist men ikke minst: jeg håper bilen er chippet. B230ET på 1bar på originalchip er vel omtrent like liv laga som å si "ja du ser feit ut i den kjolen kjære..." :) hehe ja sei det, veit egentlig ikkje så mye om den motoren, han va og kjøpte den av kongsvinger bil, sto i en kolisjonsskada 740, så ken veit ka som er gjort der fra før? er vell einaste gudane som veit, og forgie eigar av den da, var vell påska for 2 år siden vi var der å henta den, Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 å sånn alligavell så bør an skru ned tenninga, ikke mer fortenning.. Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 for det første: stille opp fortenninga en grad - på B230ET?! hvis meg hvordan, Sherlock! for det andre: Tror du drikker litt ang. innstillingen av btr, han har jo ikke nevnt noe om større dyser eller.no så da er jo den vanlige innstillingen på volvo 3bar på tomgang uten vakuumslangen innkoblet, noe de allerede har fra fabrikk. sist men ikke minst: jeg håper bilen er chippet. B230ET på 1bar på originalchip er vel omtrent like liv laga som å si "ja du ser feit ut i den kjolen kjære..." :) skjer med krasst innlegg a? alt går å stille på, spørsmålet er bare hvordan, nå vet ikke jeg hva ET motoren kjører med orginalt av fortenning, men 12 grader? med mer turbotrykk og mer bensin så pleier det å lønne seg å stille opp en grad. i allefall har det gjort det på de turbo motorene jeg har skrudd på. leser du innlegget mitt så ser du at jeg IKKE er sikker men gir et hint ang bensintrykket! hehe, B230ET har vel aldri vært den mest trimmings villige volvo motoren. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juli 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 æh... eneste måten å stille tenningen på b230ET er å stille tenningen 2-4% ned via en blå skru på motronic boksen. Men det har nok ikke noe med problemet hans å gjøre her.... ellers må du chippe for å få annen tennkurve. om bilen er chippet og ikke suger falskluft noe sted ville jeg sjekket bensintrykket, pluss at jeg ville sjekket om svinghjulet står rett. Tappen på svinghjulet skal stå mot hullet til starteren ved ÖDP motor. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 æh... eneste måten å stille tenningen på b230ET er å stille tenningen 2-4% ned via en blå skru på motronic boksen. Men det har nok ikke noe med problemet hans å gjøre her.... ellers må du chippe for å få annen tennkurve. om bilen er chippet og ikke suger falskluft noe sted ville jeg sjekket bensintrykket, pluss at jeg ville sjekket om svinghjulet står rett. Tappen på svinghjulet skal stå mot hullet til starteren ved ÖDP motor. eg trur no ikkje det har noe med svinghjulet å gjør, for det er et seriøst bilverksted som har skifta ut både følera og svinghjul på den motoren:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2006 ingen andre? :bump Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg