Gå til innhold

Kinetik batterier. Passat 99mod.

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Heisann. Noen her med Passat 99modell som har satt inn Kinetik HC2000 i den orginale batteri holdern i bilen? Hørt mange sier at det kan bli problemer med høyden. Men jeg har sjekka litt, mitt nåværende batterei er på 20,5cm, og det er relativ god klaring mellom karoseri/panser og polene.

 

Kinetik HC2000 er på: 20,83 x 16,51 x 30,48 cm (HxDxB).

 

Er også litt usikker på om jeg trenger så kraftig batteri, siden jeg bare bruker anlegget med motoren igang :). Har også vurdert Exide Millenium (siden Sonnak mener Maxima ikke passer.. selv om det er "bare" 20,5cm det også). Noen med passat 97-99 som har fått trøkkt inn Maxima i sin bil?! uten mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg skal "trykke" inn Optima Yellow top 55Ah snart da. Venter på batteriet for tiden, bør være her snart. Ifølge tommestokken min skulle det gå rimelig greit ihvertfall :) 75Ah ble dessverre for stort fysisk. Optima Yellow top og Maxxima er vel tilsvarende batterier med omtrent samme pris. Jeg fikk mitt for 1400 + mva.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinetik er uten tvil det beste valget, husk at kinetikbatteriene også kan legges på siden om de blir for høye, må jo bare passe på at de evt da går i dybden og bredden, hehe...

 

Har forøvrig 3 stk HC-2000 her som er til salgs, da jeg allerede har 2 stk HC-2400 som jeg er strålende fornøyd med :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær klar over at de aller fleste produsenter av AGM/Gele batterier på markeded oppgir fysiske mål på batteriene uten poler, da de oftest er til å skru av.

 

Her har du mer info om batteriene. På side 9 kan du også se batteriets mål med poler.

 

 

Høyden på Hc-2000 med poler er 22,4 cm

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinetik er uten tvil det beste valget, husk at kinetikbatteriene også kan legges på siden om de blir for høye, må jo bare passe på at de evt da går i dybden og bredden, hehe...

 

Har forøvrig 3 stk HC-2000 her som er til salgs, da jeg allerede har 2 stk HC-2400 som jeg er strålende fornøyd med :)

 

pris på et slikt batteri?

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. 22,5cm kan det bli trøbbel med.. men har tenkt litt, faen, hva skal jeg med SÅ heftig batteri :). fleste greier seg jo med et vanlig statoil sak til 800kr, og de har jo også anlegg.. Hmmm.. kanskje titte med på Maxxima da.. takker for svar. (maxxima koster liksom 50% av hva kinetik gjør, men jeg er rimelig sikker på at Kinetik er rett for de som virkelig bygger anlegg :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kinetik er vell eneste merket i hele verden som er produsert KUN for anlegg?

har jeg hørt:p

 

er jo og mange andre merker folk bruker til anlegg, men hovedsakli ikke er ment for det:):P

sånn som yellowtop, de tåler vell bare ekstreme uladninger?

Fotgjenger!

ca 4 uker igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxxima 900 koster vel ca 1500kr eller rundt der, men det kan ikke sammenlignes med kinetik, jeg bruker selv begge deler, og maxxima har sine fordeler, mens kinetik har bare fordeler :D

 

Fordelen med kinetik er dens høye Ah i forhold til andre gelebatterier, som f.eks maxxima, optima osv..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår