Gå til innhold

Kinetik batterier. Passat 99mod.

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

høres nesten for godt ut til å være sant, for den prisen er under vår innpris fra den Norske importøren. Kankskje vi heller må handle fra Finnland:)

Hmm, sjekka nettopp prisen deres og må si meg enig med deg!

Virker utrolig billig, men vet om folk i det finske bilstereomiljøet som har handlet fra dem. NSB40 koster under 1000kr der..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, sjekka nettopp prisen deres og må si meg enig med deg!

Virker utrolig billig, men vet om folk i det finske bilstereomiljøet som har handlet fra dem. NSB40 koster under 1000kr der..

Da tror jeg nok jeg får ta en telefon til den norske importøren, for vi kan jo ikke ligge så mye høyere i pris enn andre nordiske land. Har du link til en side med priser, så jeg kan vise importøren her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg nok jeg får ta en telefon til den norske importøren, for vi kan jo ikke ligge så mye høyere i pris enn andre nordiske land. Har du link til en side med priser, så jeg kan vise importøren her?

http://www.akkuvoima.fi er visst den finske importøren, mende har ikke priser på nett. Måtte sende mail.

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kommer litt greier utav det med kinetik batteriet.

Du trekker jo ikke 190A konstant, dette er nok kun i svært få tilfeller, og uansett bare i de værste basslagene.. Så alt i alt vil det nok fungere greit nok.

Bytt også kabel fra dynamo til batteri, og husk skikkelige, og gjerne flere jordinger.

Er klar over at det ikke er konstant ja, men at det trekker strøm er det ingen tvil om, da jeg har brent av et par sikkringer,først en på 100A, så en på 160A, fordi jeg ikke var klar over hvor mye det trakk,så jeg tok å regnet d ut.Har skaffet en på 200A nå, så da håper jeg at ikke den ryker nå da;) hehehe. åja, jeg kan spille hardt, så jeg har nok bruk for noe ordentelig greier;)

Hmmm, vet jeg burde bytte kabel fra dynamo til batteriet, men det er jo så krånglete på BMW´en:( batteriet sitter jo under baksetet på den dritten, men jeg burde vel koste på meg kabel og arbeid på det også da;)

Hvorfor gjerne flere jordninger viss man har en skikkelig jordning, og eventuelt hvordan skal d da jordes? på hver forsterker da eller?

PS Bruker 50 kvadratmm kabel på alt jeg

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det ikke er konstant ja, men at det trekker strøm er det ingen tvil om, da jeg har brent av et par sikkringer,først en på 100Ah, så en på 160Ah, fordi jeg ikke var klar over hvor mye det trakk,så jeg tok å regnet d ut.Har skaffet en på 200Ah nå, så da håper jeg at ikke den ryker nå da;) hehehe. åja, jeg kan spille hardt, så jeg har nok bruk for noe ordentelig greier;)

Hmmm, vet jeg burde bytte kabel fra dynamo til batteriet, men det er jo så krånglete på BMW´en:( batteriet sitter jo under baksetet på den dritten, men jeg burde vel koste på meg kabel og arbeid på det også da;)

Hvorfor gjerne flere jordninger viss man har en skikkelig jordning, og eventuelt hvordan skal d da jordes? hver forsterker da eller?

PS Bruker 50 kvadratmeter kabel på alt jeg

Det er forskjell på Ampere (A) og Amperetimer (Ah). Ampere er en gitt strømstyrke mens Amperetimer er strømstyrke over tid. hvis et batteri har 10Ah så kan du trekke 10A i en time, 1A i 10 timer eller 5A i 2 timer. Got it? ;)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på Ampere (A) og Amperetimer (Ah). Ampere er en gitt strømstyrke mens Amperetimer er strømstyrke over tid. hvis et batteri har 10Ah så kan du trekke 10A i en time, 1A i 10 timer eller 5A i 2 timer. Got it? ;)

dette viste jeg egentelig, men har ikke giddet å utdype d;) skrev jo feil på sikkringen da, er jo kun i A på sikkringer. hender seg at det går litt fort, hehehe

Må bare beklage, man skal jo skrive rett uanz

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider