Gå til innhold

Kinetik batterier. Passat 99mod.

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Maxxima 900 koster vel ca 1500kr eller rundt der, men det kan ikke sammenlignes med kinetik, jeg bruker selv begge deler, og maxxima har sine fordeler, mens kinetik har bare fordeler :D

 

Fordelen med kinetik er dens høye Ah i forhold til andre gelebatterier, som f.eks maxxima, optima osv..

 

Optima Yellow top 75Ah får jeg for 1800. Men jeg hadde ikke plass i bilen :( Og det er som regel nok kapasitet i de fleste biler.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er faktisk ikke det batteriet som ble brukt, men en helt jævla lass med små kinetik batterier.

Jeg bruker HC2400, en til hver panda, som jeg bruker i dB-drag, veldig fornøyd med disse :) (Etter å ha nå brukt batteriet på ca 17-18 konkurranser er det nå klart for å foreta en skikkelig lading, men ellers har det fungert med biltemalader innimellom :) )

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si meg enig,etter å ha hørt på både stereo med stinger og kinetic batteri, så tror jeg jammen med kinetic's er raskere og sterkere!

 

Stinger sine koster også 3 ganger så mye da :(

 

Blir nok et eller 2 på meg og etter hvert..

 

Litt OT, men noen som hver hvor jeg kan få kjøpt et lite digitalt voltmeter til å felle inn i coupeen? nå har jeg bare et på kondisen,men vil gjerne holde øye med spenningen,da jeg føler den vandrer en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig ladning, hva vil det si?:P

 

ikke bare klatt lading med litt her og litt der,men la det stå ut full ladetid mener jeg..

 

Står vel kansje på batteriet og det,mener ihvertfall det sto på optima batteriet. Når man lader skal man visst ikke lade med høyere strøm en ca 10% av batteriets kapasitet(fikk jeg fortalt hos batteri forhandler)

 

Btw.. Stereoen jeg hadde med optima batteriet var vel egentlig midt på treet med tanke på strøm trekket.. Monoblokk som trakk ca 70-80 amp,en 4 kanaler på rundt 20-30 og dvd som trekker nesten ikkeno :)

 

Men vil ikke anbefale å kjøre med "lite standard syre", selv om du "bruker" dynamoen. Når bilen sviver er det alltid mange andre ting som trekker strøm og i bass slagene bruker anlegget en del strøm fra batteriet og..

 

ble jammen litt langt dette:) men er klar for prosjekt snart.. Må bare få designet kassa litt riktig i forhold til plassen jeg har rådig osv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikkelig ladning, hva vil det si?:P

Det vil si at for de som bruker batteriet i en bil som brukes daglig det ikke noe problem..

 

Jeg har kjerra mi på tilhenger, og lader kun med en biltema batterilader innimellom, altså ikke med bilen dynamo.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestilt meg et hc1800 hos morel.no, har kommet fram til at anlegget trekker ca 190Ah.anlegget totalt er på ca 2500W (ekte watt ja) RF og FG

Håper da det batteriet holder, men vet ikke om det er så bra for dynamoen,ang lading da den ikke er på mer en 90Ah. har til nå brukt vanlige batterier, å det er ivertfall bare dritten, ikke bare det at dem ikke leverer, men du knekker dem også rimelig kjapt :(

Så jeg er nok litt spent ang kinetik batteriet nå;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du kommer litt greier utav det med kinetik batteriet.

 

Du trekker jo ikke 190A konstant, dette er nok kun i svært få tilfeller, og uansett bare i de værste basslagene.. Så alt i alt vil det nok fungere greit nok.

Bytt også kabel fra dynamo til batteri, og husk skikkelige, og gjerne flere jordinger.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke bare amperetimer man skal se på. Indre motstand og evnen til å levere masse strøm raskt er essensielt. Der er Kinetik råe! Hvilke annet batteri leverer nesten 3000A til under 4000,-?

 

Northstar har enda lavere indre motstand :) Og jeg får en NSB90 til under 2000kr :D

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår