Gå til innhold

tips: helorange blinklys, pre 81'.

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

og dem er fortsatt strenge på akkurat det!

når jeg var inne og viste bilen min med turbo, så måtte dem også se at jeg ikke hadde parlys der blinklysa er pga at der var det oransje reflekser, og det skulle være hvite parklys

glir rett gjennom her hvertfall :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funka dårlig med orange parklys i oslo.. var å viste vanen på bt i oslo og alt av orange lys forran måtte fjernes, så nå har jeg fått sånn begjær om avskiltning siden jeg ikke har giddi å fikse det.. er jo flere 1000 biler som har orange parklys som blir godkjent hele tiden.. han på bt hadde vel ikke fått mus dagen før :p

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funka dårlig med orange parklys i oslo.. var å viste vanen på bt i oslo og alt av orange lys forran måtte fjernes, så nå har jeg fått sånn begjær om avskiltning siden jeg ikke har giddi å fikse det.. er jo flere 1000 biler som har orange parklys som blir godkjent hele tiden.. han på bt hadde vel ikke fått mus dagen før :p

prøv å godkjenn den en anna plass.

Her i området har man 2 hovedstasjoner. Skiller en times kjøring men folkene på stasjonene er som norge og usa.

Den ene følger norges lover til punkt og prikke og viser ingen nåde eller mennesklige følelser..

Den andre kikker på de viktigste tingene og ser bort i fra bagateller og de går med på en hyggelig samtale noe de andre surpompene på den andre stasjonen ikke har skjønnt hva er..

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem ser ikke på det lengre.

sålenge dem er E - DOT eller SAE merket går dem gjennom.

Har godkjent mange amerikanere med dette.

volvoen min har DOT SAE merket glass hele bilen rundt + orange parklys foran,

samme har chevroleten til fattern.

fler av kameratene mine har dette og fler amcars. alle går gjennom.

kan være det står en notis at det er import fra amerika at det er da litt mildere regler, men trodde ikke det

I "gamledager" norge var strenge på dette.

VELDIG strenge.

Grunnen til at Amcars blir godkjent med DOT merka lykter, er at der ikke finnes så mange E merka alternativer til dei bilene, og der det ikke er noe E merka lykter å finne så blir det godkjent med DOT merka lykter, men fortsatt så skal parklys som lyser forover være hvitt, eneste gangene det er lovligt med orange parklys forover er på biler importert på veteran regelen, og biler importert på flyttegods regelen, den gang den var gjeldende.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Amcars blir godkjent med DOT merka lykter, er at der ikke finnes så mange E merka alternativer til dei bilene, og der det ikke er noe E merka lykter å finne så blir det godkjent med DOT merka lykter, men fortsatt så skal parklys som lyser forover være hvitt, eneste gangene det er lovligt med orange parklys forover er på biler importert på veteran regelen, og biler importert på flyttegods regelen, den gang den var gjeldende.

2002 mod :thumb

Vært godkjent helt siden den var ny..

Men men.. liker å kverulere litt..

Reglene sier vel hvite lys foran, men her blir dem godkjennt med orange så var egentlig derfor jeg la ut i det hvite om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om mhan har fått mus eller ikke skal jeg ikke utale meg om, men dissa folk på BT i oslo er faktisk jævlig allrighte folk,

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om mhan har fått mus eller ikke skal jeg ikke utale meg om, men dissa folk på BT i oslo er faktisk jævlig allrighte folk,

de fleste jeg har snakka med der er ganske greie, men ikke alle på teknisk er det.. og han som sjekka bilen var ganske prikete.. men jeg fikk jo et sånn kontrollskjema med alle feilene og fikk 1 mnd til å vise den igjen og har nå fått brev i posten om det er begjær om avskiltning.. selv om jeg viser den et annet sted så vil de jo se at det står at jeg må fjerne de orange lysene, men kan jo hende de driter i det.. var nylig og viste bussen på billingstad og der var kisen super hyggelig og kom med masse tips og hjalp til..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste jeg har snakka med der er ganske greie, men ikke alle på teknisk er det.. og han som sjekka bilen var ganske prikete.. men jeg fikk jo et sånn kontrollskjema med alle feilene og fikk 1 mnd til å vise den igjen og har nå fått brev i posten om det er begjær om avskiltning.. selv om jeg viser den et annet sted så vil de jo se at det står at jeg må fjerne de orange lysene, men kan jo hende de driter i det.. var nylig og viste bussen på billingstad og der var kisen super hyggelig og kom med masse tips og hjalp til..

veit ikke ehlt hva du vuste bussen for, men når det gjelder ombygging så er det greit at dem er prikete også, hvordan hadde du følt det om du viste dem var slurvete og du haddde skjønt at det er flere biler dem var slurvete på som igjen vil føre til at bilparken i norge hadde vært livsfarlig? og en annen sak er at så fort noe dem har godkjent og det er slrv så vil den person som har godkjent bilen den som er ansvarlig for eventuet en ulykke som måtte oppstå, så det er greit at dem er pirkette også syns jeg... bilen min var det forøvrig 3 karer som kikka på når jeg var der, jeg har intet negativt og si om de kara, dem brukte rikitgnok 3 timer på og glo og kikke, men i alle tilfeller så veit jeg at bilen min er i forsvarlig stand..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste bussen for å få den goskjent som lastebil/cambingbil.. jeg liker også at de er pirkete for da vet man at alt er i orden.. men det med oprange lys er vel faktisk trygere en hvite lys vil jeg tro.. og det fins flere tusenvis av biler som leveres med dette nytt nå i dag og det blir godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider