Gå til innhold

ppg 2k hs filler

Ranger emnet

jettamaster

Anbefalte innlegg

fant ikkje ein tråd ang dette eg lurer på om ppg sin sprøytefiller.

har kjøpt ppg sin 2k hs filler (D8022) og 2k rapid filler /herder (D858).

er litt grønn på dette temaet men der eg kjøpte dette så sa dei at det skulle blandast 3:1.

gløymte å spørra om det var noko spesielt anna som skulle i feks. tynner og om det var noko spesielt som måtte gjerast.

eg skal sprøyte eit motorrom og det er grunna:)

nokon som har innspill??

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fyller er egnet til å fylle igjenn på fangere / dørlister av plast som er ruglete / nuppete over allt?

slik at jeg får en glatt og fin overflate.

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg sier at skal du lakkere plast detaljer

skal du ikke bruke fylller. Han bruker vanligvis plastgruning

så legger han på to lag med kalarlakk. Etter kalarlakken har tørka mattes

den ned. Så har du perfekt underlag til fargen din ...

Dette er såklart hvis det er struktur i plasten ...

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fyller er egnet til å fylle igjenn på fangere / dørlister av plast som er ruglete / nuppete over allt?

slik at jeg får en glatt og fin overflate.

Klargjør delene i henhold til spesifikasjonene til den lakkprodusenten du benytter, bruk vanlig HS Fyller med mykningsmiddel i, husk å ha på plast primer først hvis det er en plast type som krever plast primer

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt plastprimer og lagt grunning/fyller over der igjenn.

Men enda er nuppene der!

Før jeg startet med fangere så var det helt glatt der, jeg så att det var en slags hvit fyller som har vært brukt til å bygge opp. Denne er da oppå plastprimeren.

Det er en frontfanger til en golf 3, kommer originalt med øverste del grov/nuppete slik som dørlistene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt plastprimer og lagt grunning/fyller over der igjenn.

Men enda er nuppene der!

Før jeg startet med fangere så var det helt glatt der, jeg så att det var en slags hvit fyller som har vært brukt til å bygge opp. Denne er da oppå plastprimeren.

Det er en frontfanger til en golf 3, kommer originalt med øverste del grov/nuppete slik som dørlistene

Du får lære deg dette nå da før du skal lakke fangern min ;)

Hva er forresten PPG? :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! ja!

Har lakka en fanger til golf 3 nå i bronsefarge.

PPG er produsent av lakk, startet først i USA for over 100 år siden før begynnelsen på bilindustrien og spredde seg deretter til resten av verden.

2 av 3 biler har PPG lakk.

PPG er verdens største produsent av billakker og industrilakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! ja!

Har lakka en fanger til golf 3 nå i bronsefarge.

PPG er produsent av lakk, startet først i USA for over 100 år siden før begynnelsen på bilindustrien og spredde seg deretter til resten av verden.

2 av 3 biler har PPG lakk.

PPG er verdens største produsent av billakker og industrilakker.

Tja, hvor får du disse tallene fra?

2 av 3 biler har PPG lakk? bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bs, har du annen fakta å komme med?

Hilsen PPG bruker.

babyhmm?

(Men også glasurit :op)

At 2 av 3 biler i verden har PPG lakk må være det morsomte jeg har hørt på en stund.

Tenk på hvor mange produsenter som er i dag, alt fra Akzo Nobel, BASF, Standox osv. osv. osv. Det finnes en haug av billakksfabrikanter og PPG er ikke størst av dem bare for det er amerikansk.

Mulig du NSR160 har blitt fortalt det av guttane på Multilakk, men det stemmer alttså ikke..

Jeg har lakkert med flere forskjellige lakk typer i mere enn 10 år - PPG, Glasso, Spies Hecker, Standox, RM, Du Pont.

Jeg er for tiden innleid som lakktekniker hos en av di større lakkimportørene i Norge så det er jobben min å vite litt om billakk.

Selv om jeg stort sett holder til på østlandet, kjenner jeg til PPG forhandleren der du NSR160 kommer fra.

Min erfaring er at PPG er det lakkmerke som er minst utviklet både når det gjelder grunninger, vannfortynnbar 2 skjikts farge og klarlakk.

Grunningene kommer seg nok etterhvert, den vann"baserte" lakken er helt på trynet når det gjelder fargetilpassning og påføring, og klarlakken er gul som piss - faktisk som så gul at en kan få en "halv nyanse" fargeforskjell på tilstøtende flater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider